רשתות האופנה והמסעדות התייאשו: מפסיקות את הדיונים עם הממשלה

הצהרת התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה להפסיק את ההתדיינות מול הממשלה מגיעה לדבריהם לאחר ש"פניותיהם נפלו על אוזניים ערלות" • "החל מיום ראשון כל אחד יהיה חייב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו, עבור עובדיו ועבור משפחתו"

חנויות סגורות בקניון דיזנגוף סנטר. סגר סבב ב' / צילום: כדיה לוי, גלובס
חנויות סגורות בקניון דיזנגוף סנטר. סגר סבב ב' / צילום: כדיה לוי, גלובס

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה מצהירה הערב על הפסקת הדיונים שלה מול הממשלה, ומאיימת: "אין עוד באפשרותנו לאלץ את בעלי העסקים להישמע להנחיות".

בהתאגדות הצהירו הערב: "לאחר שפניותינו נפלו על אוזניים ערלות, אנו מודיעים על הפסקת הדיונים עם הממשלה. הממשלה ממשיכה להוביל מדיניות המובילה להשמדת עסקים ואנו לא מעוניינים להיות הגורם שאחראי לאבדן הפרנסה של בעלי העסקים".

לטענתם, "אין עוד באפשרותנו לאלץ את בעלי העסקים להישמע להנחיות במידה ויחליטו שלא להישמע להוראות הסגר, שכן החל מיום ראשון כל אחד יהיה חייב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו, עבור עובדיו ועבור משפחתו".

מוקדם יותר דיווחנו כי התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה הגישו הבוקר עתירה לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל, במסגרתה היא מבקשת צו על תנאי בטענה לאפליה במתן ההנחות בארנונה שמוענקות לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו בשל משבר הקורונה. בעתירה טוענת ההתאגדות כי יש לתת הנחות גם לעסקים גדולים.

במסגרת העתירה נטען כי "לאחרונה החליטה הממשלה על מתן הנחות בארנונה בשיעור של 95% לעסקים אשר נפגעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה, אך התנתה את מתן ההנחה, בכך שמחזור עסקאות העסק בשנת 2019 הינו מתחת לסך של 400 מיליון שקל".

הרשות להגנת הצרכן מסרה: "בית המשפט העליון פסק לטובת הצרכנים ואימץ את עמדת הרשות, שיוצגה על ידי עו"ד יעקב הילמן מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, שהתעקשה על כך שטובת הצרכן הוא שיידע את מחיר הסופי באופן פשוט וברור, טרם הגעתו לקופה ולמעשה מיד שרואה את המוצר. בהחלטה זו בית המשפט העליון מורה לקמעונאים להציג בפני הצרכנים את המחיר הסופי לאחר ההנחה ומונע מהצרכנים להתעסק בחישובים מיותרים ומסובכים לעיתים.

"הפסיקה מהווה איזון בין העוסקים לצרכנים בכך שבמבצעים שנמשכים פחות מ-35 ימים ניתן להציג את המחיר הסופי על שלט בסמוך למוצר ולא על המוצר עצמו, כך שאין נטל משמעותי על העוסק ויחד עם זאת נשמרת ההגנה על הצרכן בנוגע לידיעת המחיר הסופי".