ההכנסות מהאייפון אכזבו - ומניית אפל יורדת במסחר המאוחר

הפתעה לטובה במכירות האייפדים ומחשבי מק פיצו על הירידה בהכנסות מהאייפונים, והחברה עקפה את התחזיות • אפל לא סיפקה תחזית לרבעון הבא, שיכלול את מכירות האייפונים החדשים

טים קוק, מנכ"ל אפל /  צילום: רויטרס Thomas Peter
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: רויטרס Thomas Peter

חברת אפל ממשיכה את המגמה בקרב הענקיות, וגם היא הציגה הכנסות גבוהות מתחזית האנליסטים, אך הדוחות גם כללו אכזבה ממכירות האייפונים. ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת הכספים צמחו ב-1% והסתכמו ב-64.7 מיליארד דולר, אך האנליסטים צפו כי ההכנסות יסתכמו במיליארד דולר פחות. מנכ"ל החברה טים קוק מסר בהודעה למשקיעים כי החברה הציגה שיא של כל הזמנים במכירות מחשבי מק וכן בהכנסות משירותים.

אפל הציגה רווח נקי של 12.7 מיליארד דולר, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה בדילול מלא עמד על 73 סנט, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 70 סנט למניה. שווי אפל עומד על 1.9 טריליון דולר לאחר שמניית החברה קפצה ב-50% מתחילת השנה. מניית החברה וירדת ב-3.5% במסחר המאוחר.

ההכנסות ממכירות האייפונים הסתכמו ב-26.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 27.9 מיליארד דולר. הכנסות אלו היוו 41% מכלל הכנסות החברה לעומת 52% ברבעון המקביל. ככל הנראה הנתון הזה יעלה ברבעון הבא, לאור השקת מכשירי האייפון החדשים. עם זאת, מכיוון שהחברה לא פרסמה תחזיות לרבעון הבא, לא ניתן להיחשף להערכות של אפל לגבי הצלחת המכירות. עם זאת, ההכנסות ממכירות מחשבי מק ומכשירי האייפדים הפתיעו לטובה. ההכנסות ממכירת המחשבים הסתכמו ב-9 מיליארד דולר, לעומת תחזית להכנסות של 7.9 מיליארד דולר ואילו ההכנסות ממכירת אייפדים עמדו על 6.8 מיליארד דולר, לעומת תחזית להכנסות של 6.1 מיליארד דולר.

ההכנסות משירותים עלו ב-16% והסתכמו ב-14.5 מיליארד דולר, קצב צמיחה שדומה למה שהציגה החברה ברבעון השני. האנליסטים צפו כי ההכנסות משירותי יעמדו על 14.1 מיליארד דולר. בחברה ציינו כי בסיס המכשירים של החברה הוא הגבוה אי פעם. הסיבה לחשיבות של ההצהרה הזאת היא הרצון של אפל להגדיל את בסיס המכשירים כדי שהלקוחות גם יוציאו כסף על שירותים וכך החברה תוכל לצמצם את התלות באייפונים.

בחלוקה לגיאוגרפיות, ההפתעה מגיעה מצידה של סין, שם ההכנסות ירדו בקרוב ל-30% והסתכמו ב-8 מיליארד דולר. גם ברבעון הקודם הם ירדו, אך בשיעור מתון יותר של 8% וברבעון שלפניו הן עלו מעט. ההכנסות באמריקה הסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל; ההכנסות באירופה הסתכמו ב-16.9 מיליארד דולר, גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל; ביפן ההכנסות נשארו ללא שינוי, על כ-5 מליארד דולר ואילו בשאר מדינות אסיה-פסיפיק הן עלו ב-13% והסתכמו ב-4.1 מיליארד דולר.