פעילויות ספורט לילדים, צימרים ודרייב אין: אלו המקומות שיפתחו בשבוע הבא

קבינט הקורונה אישר הלילה כי החל מיום ראשון הקרוב יחזור הספורט לילדים ונוער בספורט התחרותי בכל הענפים, ובנוסף יפתחו מעל ל-200 אתרי מורשת • בנוסף הקבינט אישר הלילה גם את הפעלת המועדוניות הנותנות שירותים חברתיים להפגת בדידות הקשישים ברשויות המקומיות

צימרים, פעילויות ספורט לילדים ומועדוניות לקשישים - אלו המקומות שיפתחו בשבוע הבא: קבינט הקורונה אישר הלילה כי החל מיום ראשון הקרוב יחזור הספורט לילדים ונוער בספורט התחרותי בכל הענפים, יפתחו בריכות השחייה לשחיינים תחרותיים וטיפולים פרא רפואיים, יפתחו מתחמי דרייב-אין להקרנת סרטים וגם הספריות לעיוורים, מעל 200 אתרי מורשת של המועצה לשימור אתרים ואתרי רשות העתיקות.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "מדובר בהישגים משמעותיים, אשר מצטרפים להחזרת המשחקים בליגות העליונות ולמאבק שלי על החזרת הספורט והתרבות. יש כאן ערך חינוכי גדול ותרומה דרמטית לספורט בישראל. עשרות אלפי אנשים יוכלו לחזור ולשוב אל אתרי התרבות והמורשת שנפתחו. העיוורים יוכלו שוב לקבל שירות בספריות הייעודיות".

בנוסף הקבינט אישר הלילה גם את הפעלת המועדוניות הנותנות שירותים חברתיים להפגת בדידות הקשישים ברשויות המקומיות החל מיום ראשון הקרוב. הרחבת הפעילות במסגרות החברתיות תעשה בהתאם להנחיות התו הסגול. הפעלת המועדוניות נועדו לתת מענה לבעיית הבדידות של הקשישים בתקופת הקורונה. בין היתר אושרה פתיחת מועדוני מתנ"סים, עמותות ללא מטרת רווח למען הקשישים, חברות עירוניות, מועדונים המיועדים לניצולי שואה ומועדוני עולים המשרתים גם את אוכלוסיית הזקנים.

מספר האזרחים הוותיקים המבקרים בקביעות במועדונים אלו נאמד בכ-110 אלף ועד 140 אלף מבקרים בשנה.

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים, ח"כ מירב כהן אמרה הבוקר כי "בעיניי, כל שירות שמטרתו להפיג את בדידותם של האזרחים הוותיקים צריך להיות מוגדר כשירות חיוני. המלחמה בבדידות היא מלחמה על הצלת נפשות, כי בסופו של יום הבדידות הורגת והיא מסוכנת לא פחות מחשיפה לנגיף הקורונה. ההחלטה בקבינט תאפשר למבוגרים רבים שגרת חיים נורמלית יותר, תוך הקפדה על כללי זהירות ואיזון ראוי בין שמירה על הבריאות לבין שמירה על הנפש. תודה למשרד הבריאות על שיתוף הפעולה".

עוד צעד של חזרה לשגרה שאושר אמש הוא פתיחת הצימרים במתווה מותאם למשפחות גרעיניות וללא שימוש בחדרי אוכל או בריכות ציבוריות. גם שר הבריאות תמך בפתיחת הצימרים ולדרישת שרת התיירות אורית פרקש הוחלט להקדים את פתיחתם ליום ראשון הקרוב. "לאחר מאמצים רבים שלי, אני שמחה מאוד על החלטת קבינט הקורונה מהלילה להקדים את פתיחת הצימרים למשפחות גרעיניות החל מיום ראשון הקרוב. צאו ותהנו ובכך גם תסייעו לענף התיירות הכפרית, רק על כולנו האחריות לשמור על הכללים ועל הבריאות של כולנו ", אמרה פרקש.

בנוסף אושר כפי שפורסם מתווה פתיחת כיתות א'-ד' ללימודים במשך ארבעה ימים בשבוע לפחות. עוד אושרו טיפולי 1 על 1 במספרות, קוסמטיקה וכדומה, רפואה משלימה וכן תתאפשר תפילה בבתי כנסת עד עשרה אנשים במבנה ועשרים בחוץ. למרות לחצי שר האוצר בתי העסק לא יפתחו גם השבוע.

פתיחת חנויות רחוב בלבד (מסחר-קמעונאי, לא מרכזי קניות, לא שווקים וכיוצ"ב) תותר החל מיום א' בעוד שבוע ב-8 בנובמבר בתנאים שיוסכמו ע"י  משרדי הבריאות והאוצר, לשם הפחתת סיכוני התחלואה והקלה על ניטור באי המקום. זאת, ככל שנתוני התחלואה לא יחרגו מהמדדים שנקבעו לשלב ב' של תכנית היציאה. אם הירידה בתחלואה תגיע קודם לכן, לממוצע שבועי של 500 נדבקים ליום (או למטה מכך) - ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.