הקלות נוספות בסגר: ממחר ניתן לקיים תחרויות ספורט לילדים ונוער ולהפעיל מסגרות רווחה

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הפיצו נוסח מעודכן של התקנות המפורטות שאושרו בקבינט הקורונה לפני כניסת השבת • אלו הדברים שיותרו החל ממחר בשש בבוקר

מרכז קניות באשדוד במהלך הסגר / צילום: Amir Cohen, רויטרס
מרכז קניות באשדוד במהלך הסגר / צילום: Amir Cohen, רויטרס

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הפיצו הערב (שבת) נוסח מעודכן של התקנות המפורטות שאושרו בקבינט הקורונה לפני כניסת השבת. על פי התקנות החל ממחר בשש בבוקר ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים, ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי גם למבוגרים. בנוסף ניתן יהיה לקיים שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי - עד נהג ושני נוסעים ברכב.

עוד אושר להפעיל ממחר מסגרות רווחה ושירותים נוספים, שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני. תיקון זה יאפשר בין היתר הפעלת שירותים במסגרת "מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים" ושירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית וכן ספריות לעיוורים. עוד מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי.

בנוסף להפעלתם של שמורות טבע וגנים לאומיים החל ממחר תתאפשר גם הפעלתם של שטחים פתוחים של אתרי מורשת ואתרי עתיקות. מחר גם יפתחו צימרים על פי המתווה הבא: תתאפשר הפעלת מתחם אירוח, עם עד 4 יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש עבור אנשים הגרים יחד, בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים מזכירים במשרד הבריאות מהווה עבירה.

בנוסף תתאפשר החל ממחר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים כמו מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה. אושרו גם טיפולים כמו רכיבה טיפולית, טיפולי נפשי או רגשי וכן בריכות טיפוליות. בנוסף תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט.

קבינט הקורונה אישר גם תפילה של עד עשרה אנשים במבנה ו-20 אנשים בשטח פתוח. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית (שהקנס בגינה -500 שקל לכל אחד מהנוכחים). הקבינט לא אישר הרחבת מתווה לקיום אירועים למרות הלחצים וקיום של אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס - יתאפשר עם עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ.

עדיין חל איסור על ארגון או השתתפות באירוע מסוג: אירוע ספורט, כנס, פסטיבל ומופע בידור ואומנות. וכן חל איסור על מפעיל מקום ציבורי ועסקי או מחזיק במקום פרטי לקיים אירוע אסור, וחל איסור על נותן שירותים (כמו - שירותי צילום, הסעדה, מוסיקה, תאורה ותשתיות) לתת שירות עבור אירוע אסור או אירוע שמספר המשתתפים בו עולה על המותר - העובר על הוראה זו צפוי לקנס של 5,000 שקל.