שוב חיכוכים בקואליציה: כחול לבן מתנגדים לאישור המינוי לחשב הכללי

כ"ץ כתב אתמול שיעלה לסדר היום של הממשלה את אישור המינוי, אך הבוקר כחול לבן התנגדו לאישור הזה מכיוון שהליכוד תוקעים את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים • נתניהו עקרונית יכול להביא לדיון נושאים דחופים גם ללא אישור של גנץ, אך טרם עשה זאת

ישראל כ"ץ וגבי אשכנזי במליאה / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
ישראל כ"ץ וגבי אשכנזי במליאה / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בכחול לבן מתנגדים הבוקר להבאת מינוי רו"ח יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר לאישור הממשלה. זאת בניגוד להודעתו של השר ישראל כ"ץ אמש, לפיה הנושא יעלה לסדר יומה של הממשלה בישיבה שתתקיים בשעות הצהריים המוקדמות. גורמים בכחול לבן אמרו הבוקר כי "לא ייתכן שיובאו מינויים לדיון ואישור הממשלה בזמן שהליכוד תוקע בעצמו את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים כבר תקופה ארוכה".

ואכן סלע המחלוקת הוא שוב יחסי העבודה בין הליכוד לכחול לבן והדרישה להדדיות. כ"ץ עצמו כתב אתמול בדף הפייסבוק שלו כי "כחול לבן מאיימת למנוע את המינוי בגלל שיקולים פוליטיים של תן וקח. למנוע מינוי חשב כללי בתקופה זאת, זה כמו למנוע מינוי רמטכ"ל לצה"ל באמצע מלחמה. החשב הכללי ממונה על ביצוע תקציב המדינה וניהול נכסי המדינה, גיוס האשראי וניהול הדיאלוג מול חברות הדירוג והמערכת הבינלאומית- ואי מינויו משמעותו שיתוק פעילות הממשלה".

כ"ץ אמר כי פנה לראשי כחול לבן להחריג את המינוי מכל שיקול אחר, אך בכחול לבן מאשרים הבוקר כי דחו את הבקשה. לטענתם גם מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים קריטי לעבודה על התקציב ואין סיבה להביא לאישור את מינוי החשכ"ל בעוד הליכוד תוקע מינוי חשוב אחר. יש לציין כי לנתניהו סעיף בתקנון עבודת הממשלה המאפשר לו להביא לדיון נושאים דחופים גם ללא אישור של גנץ, אך הוא טרם השתמש בסעיף הזה.

בסביבתו של כ"ץ אישרו הבוקר כי מאחר שגנץ אינו מאשר את העלאת המינוי להצבעה - הוא לא יובא לבסוף לממשלה היום. מדובר בביטוי נוסף לחוסר התפקוד של ממשלת האחדות בשל החשדנות ההדדית בין הצדדים. בכחול לבן ממשיכים גם היום לאיים כי לא יתנו יד לאישור תקציב 2020 לבד, אלא רק יחד עם תקציב 2021, בעוד בליכוד דורשים העברת תקציב 2020 לכתחילה ודחיית הדיון על תקציב 2021.

בראיון לערוץ הכנסת אמר הבוקר גנץ כי אי אישור תקציב לשנה הבאה היא "פיגוע כלכלי. התנקשות של ראש הממשלה ושר האוצר שמפקירים את המדינה... אני תוקע תקציב לשבוע, בסדר? אני תוקע את התקציב הזה. אבל בואו לא נזלזל באינטילגנציה של הציבור, אנחנו מדברים על תקציב 2021 שלא מובא לאישור".