לייבפרסון מרוויחה ממעבר ארגונים לדיגיטל, אך נאלצה להפריש 24 מיליון דולר בשל המעבר לעבודה מהבית

ההפרשה - בשל ארגון מחדש של חוזי שכירות ופחת מואץ של ריהוט משרדי • שיתוף פעולה חדש עם Infosys ההודית מוביל לקיצוץ של עשרות מעובדי לייבפרסון, המספקת פתרונות לניהול שירות לקוחות בדיגיטל

רוברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון / צילום: אתר החברה
רוברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון / צילום: אתר החברה

מניית לייבפרסון  זינקה ביותר מ-50% מתחילת השנה על רקע המגמה המואצת של מעבר אירגונים, המהווים לקוחות של החברה ובכלל, לשימוש מוגבר בכלים דיגיטליים לצורך תקשורת עם לקוחות. עם זאת, המעבר של החברה עצמה לעבודה מהבית הוביל להפחתות בסך 24 מיליון דולר בדוחות הרבעון השלישי שלה. במקביל שיתוף פעולה חדש שנחתם עם Infosys ההודית מוביל לקיצוץ מסוים בכוח האדם של החברה בארץ.

לייבפרסון, המספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לארגונים לצרכי ניהול שירות הלקוחות שלהם באמצעים דיגיטליים, הודיעה בסוף השבוע על שיתוף הפעולה עם אינפוסיס, העוסקת בתחום השירותים הדיגיטליים, במטרה לקדם את פעילותה בענן. כתוצאה מכך, הפעילות בלייבפרסון העוסקת בענן הפרטי צפויה להיסגר; לחלק מהעובדים, כ-30 במספר, הוצע לעבור לאינפוסיס, כ-10 יחליפו תפקיד בתוך החברה וכ-30 יפוטרו. נכון להיום מעסיקה לייבפרסון כ-350 איש בישראל. במקביל נראה שהחברה ממשיכה לגייס עובדים למשרות אחרות בישראל, ובאתר החברה יש מספר משרות פתוחות.

מלייבפרסון נמסר כי החבירה לענקית הטכנולוגיה אינפוסיס  בשיתוף פעולה הנאמד בעשרות מליוני דולרים בשנה, יאפשר לחברה להאיץ את תהליך הצמיחה הנרחב שלה  ולתת מענה לביקושים הגבוהים למוצריה, במיוחד בעידן הריחוק החברתי.

"כתוצאה מהמהלך האסטרטגי, החברה תבצע התאמות במצבת כוח האדם שלה בישראל ובעולם, שיכללו בין השאר שינויים של תפקידים ספורים ומעבר של כ-30 תפקידים מתחום תשתיות הענן והתמיכה הטכנית - לאינפוסיס".

לייברפסון פרסמה את דוחות הרבעון השלישי בסוף השבוע ומנייתה נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-6.5%, למחיר המשקף לחברה שווי של 3.5 מיליארד דולר - עלייה של 56% מתחילת השנה.

החברה אמנם הציגה הכנסות גבוהות מהצפוי - 94.8 מיליון דולר, שמהוות צמיחה של 26.1% ביחס לרבעון המקביל, אך הכירה בהוצאות בסך 24 מיליון דולר בגין ארגון מחדש של חוזי השכירות שלה ופחת מואץ של ריהוט משרדי ואביזרים שונים.

נזכיר, שעל רקע מגפת הקורונה החליטו בלייבפרסון לסגור את כל משרדיה הפיזיים ולעבור לעבודה מהבית (והחברה אף הגישה תביעה נגד בעלות הנכס אותו שכרה ברעננה, רוגובין תדהר ומגדל, בשל חילוט ערבויות), כך שעלויות אלה בדוחות מגיעות על רקע זה. כתוצאה מכך, השורה התחתונה של לייבפרסון הושפעה לרעה והיא סיכמה את הרבעון השלישי עם הפסד נקי של 38.7 מיליון דולר, גידול של כמעט 50% בהפסד בהשוואה לרבעון המקביל.

בנטרול עלויות אלה, ה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-15.1 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההכנסות צמחו, ההפסד העמיק

מתחילת השנה, הכנסות לייבפרסון צמחו ב-24.4% ל-264 מיליון דולר, ההפסד הנקי העמיק ל-94.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 68.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-19.7 מיליון דולר, בעוד שבתקופה המקבילה בשנה שעברה הוא היה שלילי בסך 14.8 מיליון דולר.

רוברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל החברה, ציין שזהו רבעון שני ברציפות של צמיחה בשיעור של למעלה מ-25%, והוסיף כי "נעבוד עם אינפוסיס להעביר את התשתית הטכנולוגית שלנו בענן הציבורי, לבנות פתרונות אינטגרטיביים ולהגדיר מחדש את הדרך שבה המותגים המובילים בעולם מתקשרים".

תחזית החברה לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה מעט גבוהה יותר מתחזית האנליסטים בשורת ההכנסות: החברה צ ופה הכנסות רבעוניות של 98-100 מיליון דולר לעומת 97.4 מיליון דולר שחוזים האנליסטים, ובשנה כולה ההכנסות יסתכמו ב-362.5-364.5 מיליון דולר, גבוה מהתחזית הקודמת שמסרה. בכך תסתכם 2020 עם צמיחה של כ-25% בהכנסות לייבפרסון.

החברה מצפה לרשום ברבעון הרביעי הפסד נקי של 33-36 סנט למניה ו-EBITDA מתואם חיובי של 2.6-4.6 מיליון דולר, וב-2020 ההפסד הנקי יגיע ל-1.77-1.8 דולר למניה עם EBITDA מתואם של 5-7 מיליון דולר.

בבנק ההשקעות Roth Capital ממליצים על מניית לייבפרסון בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 75 דולר, שגבוה ב-40% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. האנליסט ריצ'רד באלדרי כתב בתגובה לדוחות כי הרבעון היה רבעון נוסף של מומנטום בעסקי החברה עם גידול במספר הלקוחות החדשים ושיא ב-EBITDA המתואם. "אנו מאמינים שהגידול החד ב-EBITDA המתואם של החברה, תוך שההכנסה ממשיכה לצמוח, מצדיק שווי גבוה יותר", ציין האנליסט.