"פזיזות שתוביל לאסון": אדלשטיין וכ"ץ רבים על פתיחת חנויות הרחוב

שר האוצר ישראל כ"ץ פרסם בפייסבוק קריאה להוביל לפתיחת חנויות הרחוב כבר ביום שלישי הקרוב • 20 דקות לאחר מכן, חבר מפלגתו שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לדברים וכתב: "מי שדורש להוביל היום לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי"

שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: משרד הבריאות
שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: משרד הבריאות

רק הבוקר יצא לדרכו השלב השני ביציאה מהסגר, ושרי הבריאות והאוצר כבר מתכתשים על החלטת קבינט הקורונה שלא לאפשר את פתיחת העסקים עוד השבוע. שר האוצר ישראל כ"ץ פרסם בדף הפייסבוק שלו קריאה להוביל לפתיחת חנויות הרחוב כבר ביום שלישי הקרוב, וכתב: "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים, וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והיעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה. את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים".

20 דקות לאחר מכן, חבר מפלגתו שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לדברים בפוסט משלו וכינה את הדרישה "פזיזות שתוביל לאסון". אדלשטיין כתב כי "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי.

"אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות. יחד עם זאת, יש לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל בסופו של דבר לגזר דין מוות לעסקים רבים. עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

מדובר בסבב נוסף של מהלומות בין כ"ץ לאדלשטיין סביב דרישתו החוזרת של שר האוצר לפתוח את העסקים עוד לפני המדרגות שיצרו במשרד הבריאות בהלימה עם התחלואה. טרם נקבעה פגישת קבינט קורונה לשבוע הקרוב, אולם גם ראש הממשלה נתניהו הודיע כי פתיחת העסקים תיבחן שוב בהתאם לרמת התחלואה, ייתכן שכבר במהלך השבוע. על-פי יעדי משרד הבריאות, פתיחת חנויות הרחוב בשלב הבא תיתכן רק עם ירידה ל-500 נדבקים ביממה.