משרד האנרגיה: לא נקיים מו"מ עם לבנון על שדות הגז כריש ותנין

משרד האנרגיה הבהיר כי העמדה הלבנונית לפיה המחלוקת מתרחבת אל עבר שדות הגז כריש ותנין שבבעלות חברת אנרג'יאן כלל לא תידון, והיא נדחית על הסף

המשלחת הישראלית על גבול לבנון / צילום: משרד האנרגיה
המשלחת הישראלית על גבול לבנון / צילום: משרד האנרגיה

ישראל דוחה את עמדת לבנון בשיחות בנושא הזכויות הכלכליות בים התיכון. משרד האנרגיה הבהיר אחר הצהריים (א') כי העמדה הלבנונית ולפיה המחלוקת מתרחבת אל עבר שדות הגז כריש ותנין שבבעלות חברת אנרג'יאן כלל לא תידון, והיא נדחית על הסף.

מנכ"ל המשרד אודי אדירי העומד בראש המשלחת הישראלית לשיחות עם לבנון, שלח היום מכתב למנכ"ל חברת אנרג'יאן שאול צמח המבהיר את הדברים. צמח פנה לקבל הבהרות על רקע פרסומים בעניין ואדירי ענה כי בהתאם להנחיית שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ והדרג המדיני, ישראל לא תקיים בשום אופן כל משא ומתן עם לבנון על שטח החורג מאזור המחלוקת על בסיס הקווים שהופקדו באו"ם על ידי ישראל ולבנון בשנת 2011.

המו"מ בין ישראל ללבנון נפתח בחודש שעבר בראש הנקרה, בתיווך האו"ם וארצות הברית, למרות ביקורת עליו בקרב חוגי חיזבאללה בלבנון. בפגישה השנייה העלו הלבנונים את הדרישה לדון בשטחים שלא נחשבים במחלוקת, וכאמור סמוכים למאגרי כריש ותנין. אלא שהסכמת ישראל מראש הייתה לדיונים רק על מתאר השטח שעל בסיסו היו כבר דיונים עקיפים לפני תשע שנים.