יו"ר ההסתדרות דורש מרה"מ ושר האוצר: הסדירו את התשלום על ימי הבידוד תוך 7 ימים

"נוכח המצב, הנכם נדרשים למצוא פתרון מיידי בתוך 7 ימים, שיסדיר תשלום בגין ימי הבידוד לציבור העובדים", כתב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במכתב ששיגר לרה"מ ולשר האוצר

ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי
ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מאיים לנקוט בצעדים ארגוניים אם לא יימצא הסדר מיידי בנושא התשלום לעובדים עבור ימי הבידוד בקורונה.

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ כותב בר-דוד כי "לא ייתכן שבמהלכה של מגפה עולמית נותר ציבור העובדים ללא פתרון לסוגיה כה אקוטית, שיש לה השלכה כבדה על ההתנהלות במקומות עבודה ואי ציות הציבור להוראות שמירת הבידוד. למרות שההסתדרות בראשותי פעלה ללא לאות, בלוחות זמנים קצרים ביותר ובאינטנסיביות, למציאת פתרון למצב המשפטי שנוצר עקב פסיקת בג"ץ, מצויים העובדים כיום בפני מצב כאוטי ובהעדר הסדרה מוחלט של סוגיה כבדת משקל ביחסי עבודה ובמשק הישראלי.

"נוכח המצב, הנכם נדרשים למצוא פתרון מיידי בתוך 7 ימים, שיסדיר תשלום בגין ימי הבידוד לציבור העובדים. בהעדר הסדרה, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. לא אתן יד להפקרתם ולפגיעה בשכרם של כלל העובדים השכירים במדינת ישראל" כתב בר-דוד בסיום מכתבו.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי אמר כי הוא מחזק את קריאתו של יו"ר ההסתדרות ומסר כי "נשיאות המגזר העסקי מובילה את המאבק להסרת נטל מימון ימי הבידוד מעל גבי המעסיקים, אולם כפי שגם טענו בוועדה ובקמפיין מס ימי הבידוד, על המדינה לקחת אחריות על ההחלטות שהיא מקבלת למניעת התחלואה ולממן את השלכותיה ולא להטיל זאת על המעסיקים או העובדים.
"לאור העמדות הברורות שנשמעו בשבוע שעבר על יד יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ ושאר חברי הוועדה, ברור לכל כי הפתרון היחיד הוא מימון ימי הבידוד על ידי המדינה".