mako (מאקו) | בלעדי

בדרך ל"איחוד מסכים": קשת צפויה להשיק גרסה חדשה של מאקו TV בשם 12+

האפליקציה תשולב בטלוויזיות חכמות ותכלול לא רק את ספריית ה-VOD של החברה אלא גם את השידור החי, שיהיה למעשה שער הכניסה לאפליקציה

בניין קשת / צילום: תמר מצפי, גלובס
בניין קשת / צילום: תמר מצפי, גלובס

באמצע 2021 צפויה קשת להשיק גרסה חדשה של מאקו TV ולמתג אותה תחת השם "12+", כך נודע ל"גלובס". האפליקציה תשולב בטלוויזיות חכמות ותכלול לא רק את ספריית ה-VOD של החברה אלא גם את השידור החי, שיהיה למעשה שער הכניסה לאפליקציה.

הגרסה הנוכחית של מאקו TV הושקה לפני שש שנים כשקשת ורשת היו מחוברות בחלוקה על אותו ערוץ, וגם בבעלות על חברת החדשות. לכן לא ניתן היה להשתמש במספר הערוץ כחלק משם האפליקציה, וגם לא לקשר בין האפליקציה לשידור החי. המיזוג של רשת עם ערוץ עשר וההכרח למכור את המניות בחברה המשותפת "שחרר את הבעיה" ומאפשר לקשת להשתמש במספר הערוץ בכל הפלטפורמות.

המוצר החדש יהיה זמין בכולן, אך בקשת ישימו דגש מיוחד על טלוויזיות חכמות, שמספרן בבתי-האב בארץ הולך וגדל הצפייה בהן עולה בהתמדה בשנים האחרונות.

מחכים לפרסום החכם

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה בחרו בקשת שלא להיכנס לשותפות באקספון, ולכן מיזם ה-OTT שתוכנן לא ייצא לפועל. המיזם היה אמור לאגד את כל ערוצי הברודקסט הישראלים (12, 13, ו-11) ולכן, בניגוד ל-12+, הוא היה אמור להוות תחרות לפרטנר, סלקום, הוט, ו-yes.

האפליקציה החדשה מכוונת לקהלים צעירים, מתקדמים טכנולוגית, שיודעים להשתמש באפליקציות של הטלוויזיות החכמות ומעדיפים לראות כל ערוץ באפליקציה שלו ולא כחלק מחבילה כוללת.

האפליקציה המשודרגת אמורה להגדיל את מלאי הפרסום הדיגיטלי בווידאו של קשת, ובכך להוות השלמה להחלטה לפרוש מרשת הפרסום של ארטימדיה. נסביר כי בטלוויזיות החכמות יש מידע רב על הלקוח שעושה שימוש באפליקציה, ולכן ניתן להגיש שם פרסום חכם יותר. עד עתה מי שהגיש את כל הפרסום של קשת בערוצים הדיגיטליים הייתה ארטימדיה, אולם בקשת צופים לעתיד, ליום שבו שהטלוויזיות החכמות ישלטו בשוק, ואז לא יהיה למעשה שוני בשיווק הפרסום בין פלטפורמה לפלטפורמה, וניתן יהיה לשווק גם בטלוויזיה פרסום חכם. האפליקציה המשודרגת של מאקו אמורה להיות עוד מדרגה בדרך לשם.