אחרי 5 חודשים: מנכ"ל ארקיע ירון אמזלג התפטר מתפקידו

אמזלג, שנכנס לתפקיד בעיצומו של משבר הקורונה, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו • ארקיע תחל בהליך איתור למנכ"ל, ובתקופה זו ישמש יו"ר ארקיע גדי טפר גם כמנכ"ל

5 חודשים אחרי שנכנס לתפקיד מנכ"ל ארקיע, רו"ח ירון אמזלג (41) יעזוב את תפקידו ואת החברה. לפני שמונה למנכ"ל כיהן אמזלג כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל כספים של ארקיע ב-4 השנים האחרונות. לפני כן כיהן כסמנכ"ל כספים בסונול ובתפקידים בכירים בגרנית הכרמל לשעבר מקבוצת עזריאלי.

אמזלג, שנכנס לתפקיד בעיצומו של משבר הקורונה, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. הודעתו של אמזלג מגיעה בסמוך לקבלת הלוואה בהיקף של 130 מיליון שקל משני בנקים מלווים ובערבות מדינה בשיעור 75%. לאחרונה ואחרי הדממה ממושכת חידשה ארקיע את פעילותה בטיסות לאילת, עליהן היא מקבלת רשת ביטחון מהמדינה, ובטיסות לחו"ל, לרבות טיסות המתוכננות לדובאי בחודש דצמבר.

ארקיע תחל בהליך איתור למנכ"ל, ועד שזה יימצא ועד לעזיבת אמזלג בפועל, ישמש יו"ר ארקיע גדי טפר גם כמנכ"ל. טפר חזר לשמש כיו"ר ארקיע בחודש אוגוסט האחרון.

ל"גלובס" אמר טפר כי "אני רוצה להודות לאמזלג על התקופה שבה ניהל את החברה בתקופה מאתגרת ביותר שבה הוא הצליח לייצב ולהניע אותה".

אמזלג מסר כי "בחודשים האחרונים עסקתי לילות כימים בפעולות שונות, כאשר דבר אחד עמד לנגד עיניי כל העת - החזרתה של ארקיע לפעילות בעיצומו של המשבר הגדול ביותר שחווה ענף התעופה מאז ומעולם. פעולות אלה כללו בין היתר הכנת תוכנית עסקית סדורה לחזרה לפעילות, משא-ומתן עם ועדי העובדים, ניהול המגעים עם הבנקים ומשרד האוצר לצורך קבלת הלוואות בערבות המדינה וביצוע ההכנות הדרושות לצורך חזרתה של החברה לפעילות מסחרית. כעת, עם השלמת המשימה, החלטתי להמשיך הלאה לאתגרים חדשים. אני מודה לבעלי המניות ולדירקטוריון ארקיע על האמון והתמיכה במהלכים להבראת ארקיע, ואני מאחל לעובדי ארקיע היקרים שמטוסי ארקיע ימשיכו לצבוע את השמיים"

פרופ' ירון זליכה, העומד בראש חברת ההחזקות של עובדי ארקיע (חברת תו"ת), מסר: "בשם תו"ת ובשמי אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למנכ"ל ארקיע היוצא, מר ירון אמזלג, על מאמץ הצלה הרואי שהוא עמד בראשו ושהביא להצלתה של חברת ארקיע. לעולם לא נשכח את תרומתו, ואנו מאחלים לו שימשיך להצטיין ולהצליח בכל מקום שיזכה לעבוד עמו"