אלדד פרי | בלעדי

המשטרה בודקת תלונות שהוגשו נגד איש העסקים אלדד פרי

בדיקת המשטרה עלולה להפוך לחקירה פלילית • פרי בתגובה: "לא ידוע לנו דבר על חקירה. התמונה אותה מנסים לצייר גורמים אינטרסנטיים ומרושעים באמצעות התקשורת היא רחוקה מהמציאות, וכך יתברר גם אם וכאשר תהיה חקירה בעניין"

מארגן קבוצות הרכישה אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס
מארגן קבוצות הרכישה אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

המשטרה בודקת תלונות אודות התנהלותו של איש העסקים אלדד פרי, הבעלים של קבוצת פרי נדל"ן שבחדלות פירעון - כך נודע ל"גלובס". לפי ההערכה, הבדיקה עלולה להפוך לחקירה פלילית. עם זאת, קיימת כמובן גם אפשרות שהתיק ייסגר.

לפי המידע שבידי "גלובס", לאחרונה הוגשו נגד פרי כמה תלונות למשטרה, והמשטרה בודקת אותן. ככול הידוע, טרם הוחלט האם לנהל חקירה פלילית נגד פרי.

"שילמתי 850 אלף שקל והתברר לי שאני לא יכול לקבל את הדירה"

אחד המתלוננים נגד פרי הוא ר' מירושלים, המיוצג בהליך האזרחי ע"י עו"ד אמירה נהיר.

ר' תיאור היום ל"גלובס" את מה שעבר עליו לטענתו: "פרי הבטיח למכור לי דירה במסגרת קבוצת רכישה שהתברר לי מאוחר יותר שלא היה לו ייפוי-כוח למכור אותה. חתמתי חוזה שאני קונה דירה בפרויקט "נופים" במודיעין, שילמתי 850 אלף שקל, ובהמשך התברר לי שאני לא יכול לקבל את הדירה. הוא ניסה למשוך אותי עוד ועוד, הציע לי לתת את זה בתור הלוואה. בסופו של דבר החזיר לי 3 צ'קים דחויים על סך כולל של 850 אלף שקל. אבל ביום הפירעון התקשר אליי ואמר שבגלל הקורונה הוא לא יכול להחזיר לי את הכסף".

לדברי ר', "בהמשך פניתי לעו"ד אמירה נהיר כי ראיתי שלא רוצים להחזיר לי את הכסף. היא פתחה תיק בהוצאה לפועל ואז הגיעה איתם להסדר שאקבל כסף. אבל הם הפרו את ההסדר. בסופו של דבר בהסדר במסגרת ההוצאה לפועל הצלחתי לקבל 350 אלף שקל מהם ועכשיו הם נכנסו להקפאת הליכים".

ר' מוסיף ומספר כי "במקביל פניתי למשטרה, הגשתי תלונה על הונאה, אמרתי את מה שיש לי להגיד אבל המשטרה בהתחלה לא טיפלה בתלונה ואמרו לי להגיש את תלונה במשטרת נס ציונה. אבל בסופו של דבר זה מטופל בירושלים".

למה אתה טוען שזו הונאה או גניבה? האם יכול להיות שפרי והחברה שלו פשוט נקלעו לקשיים כלכליים והם לא יכולים בשלב זה להחזיר את הכסף. זה קורה לפעמים.
"לדעתי למכור דירה שאין לך זה פלילי. מלכתחילה הוא מכר לי משהו שלא היה ברשותו ולא היה לו ייפוי-כוח למכור לי. בנוסף, הכסף שנתתי לו היה צריך להישמר בנאמנות והוא לא נשמר בנאמנות".

נזכיר כי לאחרונה מינה בית המשפט המחוזי מרכז את עו"ד ארז חבר לנאמן על נכסיו האישיים של אלדד פרי. הנכסים העיקריים בהם מחזיק פרי הם בית פרטי ודירה ברחובות, ומכונית יגואר. חבר עורך בעצמו חקירה בימים אלה של פרי.

מינוי הנאמן נעשה לאחר שקרן אקספו, מהנושים הגדולים ביותר של קבוצות הרכישה של קבוצת אלדד פרי, הגישה בקשה למנות נאמן לאיתור ושמירת נכסיו האישיים של אלדד פרי, ולמנוע ממנו לבצע דיספוזיציות (שינויי בעלות) בנכסים. וזאת לדבריהם משום שחתם עימה על הסכמי הלוואות של כ-200 מיליון שקל, בצוותא עם החברות שלו, פרי נדל"ן ופרי אסטרטגיות.

פרי, המיוצג על ידי עו"ד יונתן גמרניק לא התנגד לבקשת אקספו למנות לו נאמן, ואף פרסם תצהיר על רכושו. הנכס הבולט ביותר שבבעלותו הוא צמוד קרקע ברחוב אגמיה ברחובות, אותו הוא מעריך ב-7 מיליון שקל. כמו בן מחזיק פרי בדירה ברחוב דוד מזרחי בעיר. בבעלותו גם מכונית יגואר מ-2012.

"סיפורה של ענבל אור מתגמד לעובדות מסמרות השיער שיפורטו"

נגד פרי, הוגשו לאחרונה כמה הליכים משפטיים של רוכשי דירות בפרויקטים של החברה בבעלותו. כך למשל, לפני כחודשיים 13 רוכשי דירות בפרויקט של קבוצת פרי ברחובות בשם "אורות חנן", הגישו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי מרכז, בה הם מבקשים להצטרף להליך חדלות הפירעון שנפתח השבוע נגד פרי נדל"ן.

בבקשות הועלו טענות קשות נגד פרי, "בפתח הדברים יטענו המבקשים כי לצערם הרב הם נפלו קורבן למקרי הונאה ותרמית קשים ביותר מצד קבוצת אלדד פרי ו\או חברות שבבעלותה, כאשר האחרונים הוליכו ומוליכים שולל את המבקשים על ידי הבטחות כוזבות, תוך ניצול מוחלט של האדם החלש והכנסתו למינוף פרטי נוסף על מימון חוץ בנקאי ממוסד ועשיית פירמידה", נכתב בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר.

כן נכתב כי, "פרי נדל"ן בחרה לנקוט בדפוס התנהגות של שקרים ומתן הבטחות כוזבות ובמטרה אחת לייצב ולהזרים כספים לחברה על חשבון המבקשים, זאת כאשר המשיבה יודעת כי אין לה למעשה שום פרויקט או דירה ו\או נכס אחר שאותם ניתן למוכר למבקשים תמורת הכספים ועל אחת כמה וכמה שאין לה היכולת הכלכלית להחזיר את הכספים. רק לאחר שהוגשה הבקשה למתן צו לפתיחת הליכים, מתחילה התגלות עומק ההונאה לאור הקריסה הכלכלית שתוצג לבית המשפט הנכבד", נכתב בפתח הבקשה.

במקביל קבוצה אחרת בפרויקט, שנמנית על עמותת הבנייה "אורות חנן", הגישו בקשה משלהם להצטרף להליך המשפטי. גם בקשה זו הוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר. מדובר ב-28 פונים. מהכתוב בפניה עלה כי גם להם טענות קשות. "לצערם הרב של המבקשים סיפורה של ענבל אור, מתגמד עשרות מונים לעובדות מסמרות השיער שיפורטו", נכתב. "פרי נדל"ן ו\או מי מטעמה ו\או אלדד פרי, כל אחד בהתאם לאחריותו פעלו כ"מכונת קסמים" משומנת והצליחו בכישרון רב ובעורמה לתעתע ולהתל ולהתעלל בחברי המבקשת ולשכנע אותם, איש איש בהסכם אישי, להשקיע את חסכונותיהם הדלים ו\או כספים שנטלו מקרובי משפחה ברכישת פרויקט מגורים בעיר רחובות, כשלצערנו עד היום הפרויקט לא הושלם".

מטעמו של אלדד פרי נמסר: " לא ידוע לנו דבר אודות חקירה כלשהי. באם נזומן, כמובן שנשתף פעולה ואנחנו בטוחים כי כפי שהנאמנים ובית המשפט הבינו כי התמונה אותה מנסים לצייר גורמים אינטרסנטיים ומרושעים באמצעות התקשורת היא רחוקה מהמציאות וכך יתברר גם אם וכאשר תהיה חקירה בעניין".

בא-כוחו של פרי, עו"ד בני כץ, מסר כי "נושא החקירה לא הובא לידיעתנו אך במידת הצורך עומד מרשי לרשות כלל גורמי החקירה תוך הבטחה לשיתוף פעולה מלא בשקיפות ובהוגנות כפי שנהג כל חייו כלפי כולי עלמא ובעיקר כלפי אלפי לקוחותיו ושותפיו העסקיים. העיסוק התקשורתי בעניינו של מרשי והיקף הפרסומים מעלה שאלות רבות, אך יחד עם זאת העובדות אינן ברות שינוי ואינן ניתנות לפרשנות כזו או אחרת".

*** חזקת החפות: יודגש כי הליך בדיקת התלונות בעניינו של אלדד פרי הוא בשלב מוקדם מאוד. פרי מכחיש את הטענות נגדו, ועומדת לו חזקת החפות.