טיקטוק | בלעדי

קצר ונגמר: מרקו מיקיאלי פורש מניהול הפעילות המסחרית של טיקטוק ישראל

פחות מחצי שנה לאחר שמונה לתפקיד מנהל הפעילות המסחרית המקומית בטיקטוק ישראל, ל"גלובס" נודע כי מרקו מיקיאלי פורש מתפקידו • גיוסו של מיקיאלי לטיקטוק ישראל היה אמור להוות את יריית הפתיחה להשמת צמרת ניהולית גם בארץ

TIKTOK / צילום: שאטרסטוק
TIKTOK / צילום: שאטרסטוק

פחות מחצי שנה לאחר שמונה לתפקיד מנהל הפעילות המסחרית המקומית בטיקטוק ישראל, מרקו מיקיאלי פורש מתפקידו - כך נודע ל"גלובס".

טיקטוק, שנהפכה בשנים האחרונות לאחת האפליקציות הפופולריות בקרב בני נוער וצעירים, נכנסה לארץ רק לפני כשנה וחצי, ובחודשים הראשונים לפעילותה התמקדה ובהקמת מטה. למעשה גיוסו של מיקיאלי ביוני השנה היה איוש התפקיד המרכזי הראשון, שסימן את יריית הפתיחה להשמת צמרת ניהולית גם בארץ. עם מינויו התרשמו בשוק כי מיקיאלי אמור להיות הדמות הבכירה ביותר בטיקטוק ישראל.

מיקיאלי, לשעבר אחד מארבעת מקימי פייסבוק בישראל, דיווח על המינוי בפוסט נרגש: "כשזכיתי ב-2013 להצטרף למסע המטורף הזה שנקרא פייסבוק, לא שיערתי לעצמי שאזכה פעם נוספת להזדמנות דומה. לשמחתי, רצה הגורל, והנה אני שוב מתרגש להתחיל מסע חדש, להצטרף לסטארט-אפ הגדול בעולם - טיקטוק - ולהוביל את הפעילות המסחרית שלו בישראל".

מיקיאלי הגדיר את את טיקטוק בתור הפופקורן הדיגיטלי הכי לוהט של דור ה-Z גם בישראל וכתב "אין לי ספק כי זה גדול האתגרים שלקחתי עד כה, ואני מתכוון ליהנות מכל רגע".

אבל מיקיאלי לא הפך לאישיות הבכירה ביותר בטיקטוק ישראל: חודש לאחר מינויו, מונה אסף שגיא, לשעבר ראש הפעילות המקומית של סנאפצ'ט בישראל, לתפקיד הבכיר ביותר - המנהל הכללי של טיקטוק ישראל.

נזכיר כי מיקיאלי כיהן במשך 6 שנים כראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל ונמנה כאמור עם צוות ההקמה של נציגות פייסבוק בארץ. עוד לפני פתיחת הסניף המקומי הוא היה חלק מ"רביעיית המייסדים" של הפעילות הישראלית יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי שפעלו מהמטה בדבלין.

את דרכו המקצועית החל ב-2001 כיזם השותף במשרד פרסום הפועל מדרום הארץ. במסגרת עבודתו היה מנהל השיווק והפרסום של חברות מקומיות אשר מינפו ערוצים דיגיטליים ליצירת מכירות בתחום התיירות. בשנת 2010 הוא עבר לת"א כמנהל הקריאייטיב-טכנולוגיה במשרד פרסום מקבוצת BBDO ישראל, שם הוביל במשך 3 שנים את תקציבי הפרסום הדיגיטליים של קבוצת בזק, אסם וש.שסטוביץ, עד הצטרפותו לפייסבוק ב-2013.

גם טיקטוק וגם מרקו מיקיאלי בחרו שלא להגיב לידיעה.