אוסטריה: הרוגים במתקפת ירי ליד בית כנסת בווינה; חשוד אחד נעצר

כוחות גדולים הוזעקו להשתתף במצוד אחר התוקפים, והמשטרה דיווחה על חילופי אש ברחבי העיר וקראה לאזרחים להתרחק • כפי הנראה, התוקפים גם לקחו בני ערובה • חשוד אחד נעצר • יהודים נקראו להישאר בבתיהם • עדיין לא ברור האם יעד המתקפה היה אכן בית הכנסת, שהיה סגור באותו זמן

שוטר ליד אזור הפיגוע בווינה / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס
שוטר ליד אזור הפיגוע בווינה / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס

הרוגים במתקפת ירי שאירעה הערב (ב') בסמוך לבית כנסת במרכז וינה - כך דווח בתקשורת האוסטרית. בין הנפגעים גם ארבעה פצועים קשה, וכפי הנראה התוקפים לקחו איתם גם בני ערובה. במשטרה מסרבים להתייחס בינתיים למניע האפשרי למעשה.

לדברי עדי ראייה, המתקפה נעשתה באמצעות נשק אוטומטי. עדים אחרים ציינו לפחות 50 יריות. בין ההרוגים גם קצין משטרה. שר הפנים האוסטרי, קרל נהמר, מסר כי האירוע נחקר כמתקפת טרור, וכי על פי ההערכות יש כמה תוקפים המעורבים בתקרית. חשוד אחד במעשה נעצר.

לאחר הירי, התוקפים נמלטו מהמקום. המשטרה הודיעה על חילופי אש ברחבי הבירה, וקראה לאזרחים להתרחק מהאזור. היא הודיעה כי כל הכוחות הפנויים הוזעקו לאזור.

Shots fired in the Inner City district - there are persons injured - KEEP AWAY from all public places or public Transport - don't share any Videos or Fotos!

גם תושבים יהודים נקראו להישאר בבתיהם לעת עתה. לדברי ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, לא ברור אם בית הכנסת היה יעד המתקפה או המשרדים הסמוכים. כך או כך, כל המוסדות הללו היו סגורים באותו הזמן.