נפתלי בנט הודיע כי הוא מוותר על העלאת שכרו ב-2021

יו"ר ימינה אמר היום כי "כשהעם שלי סובל, אין זה ראוי להעלות שכר לח"כים ולשרים" • הצעת החוק של שר האוצר לקיצוץ 10% בשכר חברי הכנסת והשרים מתעכבת בשל מאבקים בין הליכוד וכחול לבן

נפתלי בנט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
נפתלי בנט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בזמן שהחוק לקיצוץ בשכר חברי הכנסת והשרים מתעכב, הודיע היום (ג') יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מוותר על ההעלאה הצפויה בשכרו החל מינואר 2021.

בנט העביר היום לחשבות הכנסת בקשה לוויתור על העלאת המשכורת המתוכננת (שהיקפה עדיין לא ידוע) וכדי שבקשתו תיכנס לתוקף יידרש בתחילת השנה למלא את הטופס של חשבות הכנסת. במכתב כתב כי "במדינת ישראל עסקים רבים קרסו, אנשים איבדו את מקום עבודתם ומתקשים לפרנס את משפחתם ולהביא לחם הביתה. כשהעם שלי סובל, אין זה ראוי להעלות שכר לח"כים ולשרים".

המהלך של בנט מגיע על רקע מאבקי כחול לבן והליכוד, שבולמים את קידום החוק לקיצוץ שכר חברי הכנסת והשרים של שר האוצר ישראל כ"ץ, שעבר בממשלה לפני למעלה מחודש. לפי החוק יקוצץ שכרם של ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת ב-10% וכן לא יעודכן שכרם בחודש ינואר. לפני כשבועיים אמור היה החוק להגיע לוועדת שרים לחקיקה אך בשל הוויכוחים על התקציב, הוא ממתין במזכירות הממשלה לאישור כחול לבן כדי שניתן יהיה לקדם אותו.

בשל העיכוב הממשלתי, יזם בשבוע שעבר ח"כ שלמה קרעי מהליכוד יחד עם חברי ועדת הכספים מכל הסיעות - ינון אזולאי, רם בן ברק, מיקי לוי, אופיר כץ, אחמד טיבי ועאידה תומא סלימאן - מכתב ליו"ר הוועדה משה גפני שבו ביקשו לכנס את הוועדה ולהחליט בה על הקפאת שכר השרים והשופטים. זאת מכיוון שעל פי החוק ועדת הכספים יכולה לעצור רק את שכר השופטים והשרים אבל אין לה סמכות לגבי חברי הכנסת ויתר בכירי המגזר הציבורי. גפני טרם השיב לפניה וטרם נקבע הדיון בנושא.

רק 21 חברי כנסת ויתרו על העלייה בשכרם

אגב, מבדיקת "גלובס" עולה שב-2020 ויתרו על העלייה בשכרם בשווי של כ-1,225 שקל, 21 חברי כנסת בלבד שלא הסתפקו רק בהצהרת כוונות. אביגדור ליברמן, עודד פורר, חמד עמאר, אלי אבידר, אלכס קושניר, יבגני סובה, יולי מלינובסקי (ישראל ביתנו), גדעון סער, עוזי דיין, קטי שטרית, שרן השכל, עמית הלוי, טלי פלוסקוב, אופיר כץ (ליכוד), אורנה ברביבאי, יואב סגלוביץ', מיקי לוי (יש עתיד), מיקי חיימוביץ' ומיכל וונש (כחול לבן), מרב מיכאלי (העבודה), מתן כהנא ונפתלי בנט (ימינה).

נכון להיום, שכר ח"כ עומד על 45,274 שקל, שכר סגן יו"ר הכנסת ויו"ר ועדה הוא 47,549 שקל ושכר יו"ר אופוזיציה ושרים מסתכם  ב-50,673 שקל.