חשבון הטוויטר של ערוץ 20 ננעל לאחר שפרסם סרטון מהפיגוע בווינה

הסרטון, שהציג צילומים ממצלמת אבטחה באזור הפיגוע בווינה, הוסר בשל הפרת הכללים של הרשת החברתית • בהמשך הוחזר החשבון לפעילות רגילה, ורק הציוץ עם הסרטון נמחק

שוטר ליד אזור הפיגוע בווינה / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס
שוטר ליד אזור הפיגוע בווינה / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס

חשבון הטוויטר של ערוץ 20 ננעל היום (ג') בגלל ציוץ שכלל סרטון של תיעוד מתוך פיגוע הירי שהתרחש אמש בווינה, שבו נרצחו שלושה בני אדם. הסרטון, ששודר אמש באופן בלעדי בערוץ 20 לאחר שהגיע לכתב הערוץ הלל ביטון, כולל צילומים ממצלמות אבטחה. חלק מהדמויות טושטשו, אולם ניתן לראות בו את אחד מהמחבלים יורה באדם שכבר שרוע פצוע על המדרכה.

כאמור, הסרטון הועלה גם לחשבון הטוויטר של הערוץ, ובתוך פחות מחצי שעה צפו בו כחצי מיליון אנשים. עד שעות הבוקר כבר נרשמו בו 2 מיליון צפיות בסרטון, אולם טוויטר הסירה את החשבון לאחר שקבעה כי הוא מפר את הכללים.

לטוויטר יש מנגנון שבו בהתחלה נועלים את החשבון ומציגים לבעל החשבון את הציוץ הבעייתי, כדי שהוא יכול או למחוק אותו ולשחזר את החשבון או לא למחוק ולהישאר חסום. "בערוץ 20" בחרו למחוק את הציוץ, כך שבהמשך הוחזר החשבון לפעילות רגילה.

בהודעה שנשלחה לערוץ הודיעה טוויטר: "קבענו שחשבון זה הפר את הכללים של טוויטר - הפרת הכללים שלנו נגד פרסום מדיה המתארת את רגע המוות של אנשים". על-פי חוקי טוויטר אין לפרסם תוכן המתאר בני אדם מתים או את רגעי המוות שלהם וגם לא מדיה הכוללת דימויים בוטים וחריגים של דם ופציעה גופנית קשה.

"אנחנו נסיר מדיה מהסוג הזה מתוך כבוד למתים ולאנשים המושפעים מכך ישירות, כדי לצמצם את החשיפה הבלתי מכוונת למדיה בעלת אופי גראפי במיוחד", נמסר לערוץ.