עסקת קומבינציה לשלמה ברונר ועיריית י-ם בפרויקט שער העיר

היזם והעירייה שמחזיקים במשותף קרקע באחד מהמתחמים של הפרויקט שצפוי לשנות את פני הכניסה לעיר, חתמו על הסכם לפיו העירייה תקבל שש קומות באחד המגדלים בפרויקט

בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת היזמות "יפו פרופרטיס אקוויטיס אינק", שמנוהלת ע"י היזם החרדי שלמה ברונר, חתמה על עסקת קומבינציה עם עיריית ירושלים, לפיו תקבל העירייה 2,700 מ"ר במגדל שייבנה במתחם שער העיר. מדובר בקומות 9-14 במגדל שבו ייבנו 36 קומות. העסקה בוצעה באמצעות עו"ד אבי סויצקי, ממשרד עורכי הדין שרקון, בן עמי, אשר ושות', מטעם העירייה, ומשרד עוה"ד יגאל ארנון, שייצג את היזמים. לפי העסקה במקרה שבו יתווספו לבניין זכויות בנייה, תקבל העירייה עוד כ-7% מכלל השטח. כמו כן, העירייה יכולה להודיע ליזם מה הייעוד הרצוי מבחינתה לקומות שברשותה. אדריכל הפרויקט הוא איאן באדר, ממשרד האדריכלים האמריקאי Pei Cobb Freed & Partners, שבין היתר אחראי לתכנון מבנה פירמידת הזכוכית בלובר ולמגדל הבנק הבינלאומי בשדרות רוטשילד בת"א, ומתכנן בשנים האחרונות הרבה מאד פרויקטים בירושלים.

פרויקט "שער העיר" הוא ניסיון לייצר בסיס כלכלי חדש לעיר לירושלים, על הגבעה שבין אתר בנייני האומה, התחנה המרכזית, תחנת הרכבת ע"ש יצחק נבון, ושכונת רוממה הישנה. על פי התכנון המוצע ייבנה בשטח של 300 דונם, רובע חדש, בהיקף של כ-1.5 מיליון מ"ר, שיוכל לקלוט חברות הייטק וביו-טק ויהיו בו שטחי מסחר, מלונאות ומגורים. כן מתוכנן במקום ה"האב התחבורתי", הגדול והמשולב בארץ, שיחבר רכבת ורכבת קלה ותחנת אוטובוסים וע"פ הצפי יעברו בו כ-350 אלף איש ביום. הפרויקט מחולק ל-11 מתחמים שנמצאים בבעלויות שונות, ושישווקו במועדים שונים. המגדל שבו נעשתה כעת העסקה, הוא כאמור רק חלק קטן מכלל הפרויקט.