מלאווי הודיעה כי תפתח שגרירות בירושלים

למדינה, השוכנת במערב אפריקה, לא הייתה עד כה שגרירות בישראל • מלאווי צפויה להקים את השגרירות בירושלים עד קיץ 2021

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי אייזנהאור מקאקא / צילום: אבי חיון, לע"מ
שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי אייזנהאור מקאקא / צילום: אבי חיון, לע"מ

מלאווי, מדינה השוכנת במערב אפריקה, תפתח שגרירות בירושלים. בפגישה במשרד החוץ בירושלים בין שר החוץ גבי אשכנזי לשר החוץ של מלאווי, אייזנהאור מקאקא, העביר השר ממלאווי מסר מהנשיא לזרוס צ'קווארה, לפיו המדינה האפריקאית צפויה לפתוח שגרירות קבע בישראל ולהקים אותה בעיר ירושלים עד קיץ 2021.

על כוונתו להקים שגרירות בירושלים מסר צ'קווארה עוד בספטמבר, וכעת ההבטחה מתממשת. למלאווי, מדינה בת כ-10 מיליון תושבים, לא הייתה עד כה שגרירות בישראל, ופתיחתה נועד להגדיל את שיתוף הפעולה, יחסי המסחר והסיוע שישראל יכולה לתת למדינה העניה. שלושה רבעים מאוכלוסייתה נוצרים, כ-15% מוסלמים.

אשכנזי אמר בתום הפגישה : "אני רוצה לברך את ממשלת מלאווי על ההחלטה החשובה להיות החלוצה, והמדינה האפריקאית הראשונה להקים את מבנה השגרירות שלה בירושלים. החלטה זו היא הוכחה נוספת לקשר בין המדינות ולהתרחבות מעגל השלום. העיר ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל, תהיה גשר של שלום לעולם כולו ואני קורא למדינות נוספות ללכת בדרכה של מאלאווי ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים בירת ישראל".

בהודעת משרד החוץ נאמר כי בין ישראל ובין מלאווי קשרים היסטוריים חמים. ניאסאלנד (NYASALAND), שמה של המדינה לפני עצמאותה, העניקה מקלט ליהודים נרדפים בתקופת השואה. מלאווי היא אחת המדינות היחידות באפריקה שקשריה עם ישראל נמשכים ברציפות מאז 1964 והיא סירבה ללחץ מדינות ערב לנתק את הקשרים במהלך שנות השבעים. מדינת ישראל הגישה למלאווי סיוע רב לאורך השנים, ובעיקר בתחומי הבריאות והחקלאות.

הודעת מלאווי מצטרפת להודעות דומות מהונדורס, קרואטיה, סרביה וקוסובו שהצהירו לאחרונה על ההחלטה להקים שגרירות בירושלים.