אורמת פרסמה דוחות רבעוניים מעורבים; המניה עולה בכ-3%

החברה מפחיתה את תחזית ההכנסות אך מעלה את תחזית ה-EBITDA השנתית • בשורה התחתונה, אורמת הציגה ברבעון השלישי רווח נקי של 15.7 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, עלייה מתונה ביחס לרבעון המקביל

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

מניית אורמת נסחרת בבורסה בתל אביב במגמה חיובית לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השלישי. הדוחות פורסמו אתמול (ג') אחרי סיום המסחר בוול סטריט, ואורמת הציגה בהם תוצאות מעורבות ביחס לתחזיות האנליסטים: בשורת ההכנסות התוצאה הייתה נמוכה מהתחזיות ובשורת הרווח גבוהה יותר. במקביל, אורמת אמנם הפחיתה במידה מסוימת את תחזית ההכנסות השנתית, אך העלתה את תחזית ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות).

אורמת , בניהולו של דורון בלשר, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 3.7 מיליארד דולר. החברה עוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית ופעילה בשני סגמנטים: מגזר החשמל בו היא בונה תחנות כוח ומחזיקה בבעלות עליהן, ומגזר המוצרים בו היא בונה תחנות עבור אחרים. החברה דיווחה על הכנסות של כ-159 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של 6.8% לעומת הרבעון המקביל, בין היתר בשל השפעת מגפת הקורונה לרעה על מגזר המוצרים. מגזר החשמל הניב הכנסות של כ-124 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. במגזר המוצרים ההכנסות ירדו ב-31.2% ל-29.6 מיליון דולר. תחום אגירת החשמל ושירותי הניהול (אליו נכנסה החברה בשנים האחרונות) צמח ב-62.5% ל-5.7 מיליון דולר, עם רווח גולמי חיובי בניגוד לרבעונים קודמים.

מתחילת השנה, הכנסות אורמת ירדו ב-5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 והסתכמו בכ-526 מיליון דולר. הכנסות מגזר החשמל נשארו ללא שינוי ברמה של כ-395 מיליון דולר, אך ההכנסות ממוצרים ירדו ב-18% ל-121 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, אורמת הציגה ברבעון השלישי רווח נקי של 15.7 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, עלייה מתונה ביחס לרבעון המקביל, ומתחילת השנה הנתון הסתכם ב-64.8 מיליון דולר, לעומת 75.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הנקי הושפע מתקבולי ביטוח בגין תחנת הכוח פונה בהוואיי, שעדיין מושבתת למעלה משנתיים לאחר שהתפרץ על-ידה הר געש. השפעה אחרת הייתה לשינוי בחוקי המס בארה"ב שהוביל לחיוב של 3.7 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם הגיע ברבעון ל-107 מיליון דולר, גידול של 25.3%, ומתחילת השנה הוא צמח ב-10.2% ל-311 מיליון דולר.

אורמת מעדכנת בדוחות כי הגיעה להסדר חיובי עם רשויות המס בקניה להסדרת שומת מס בסך 190 מיליון דולר שהוצאה לחברה ב-2019, כשההשפעה על הדוחות ברבעון הרביעי תהיה בגובה 6 מיליון דולר או 12 סנט למניה, כולל ריבית וקנסות. בבנק ההשקעות אופנהיימר ציינו כי הדבר יסיר עננת אי-ודאות מעל מניית אורמת.

כאמור, החברה מעדכנת את התחזית השנתית: ההכנסות השנה יגיעו ל-707-717 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 710-725 מיליון דולר; באמצע טווח התחזית מדובר על ירידה של 4.4% לעומת הכנסות 2019. מתוך ההכנסות הצפויות, מגזר החשמל יתרום 550-555 מיליון דולר (כולל 6 מיליון דולר מתחנת פונה, בהנחה שתתחיל לפעול ברבעון זה) - ירידה מהתחזית הקודמת של 550-560 מיליון דולר. מגזר המוצרים יתרום 142-147 מיליון דולר, ותחום האגירה 15 מיליון דולר. למרות הירידה בתחזית ההכנסות, תחזית ה-EBITDA המתואם עולה לאחר שהופחתה ברבעון הקודם, והצפי כעת הוא ל-417-425 מיליון דולר, לעומת 400-410 מיליון דולר קודם לכן, ובהשוואה ל-384 מיליון דולר ב-2019.

לדברי המנכ"ל בלשר, "תוצאות הרבעון השלישי מבטאות את החוזקות של המודל העסקי היציב של החברה ואת יכולותינו התפעוליות. אורמת הציגה צמיחה דו-ספרתית ברווח התפעולי וב- EBITDA המתואם לעומת אשתקד ועשתה צעדים נוספים להאיץ את הצמיחה הצפויה של החברה". הוא הוסיף שברבעון היה תזרים מזומנים איתן מפעילות בזכות תשלומי לקוח מהונדורס בגין חיובי שנים קודמות ושיפור בגביה בקניה, וכמו כן התקבלו תשלומי ביטוח בגין אובדן הכנסות בתחנת פונה.

"התוצאות ברבעון הושפעו מתוספת הפעילות של מתקן האגירה פומונה שנרכש בתחילת הרבעון בנוסף לעלייה בתנודתיות במחירי החשמל, אשר הביאו להגדלת ההכנסות והרווחיות בפעילות המגזר ברבעון זה", ציין בלשר.