מלאנוקס | בלעדי

אחרי 20 שנה ואקזיט ענק: איל וולדמן עוזב את מלאנוקס

וולדמן הודיע לעובדים כי יעזוב בסוף השבוע הבא • באפריל האחרון הושלמה מכירת מלאנוקס לאנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר

איל וולדמן / צילום: יונתן בלום, גלובס
איל וולדמן / צילום: יונתן בלום, גלובס

איל וולדמן, אחד ממייסדי מלאנוקס והמנכ"ל הדומיננטי שלה במשך 20 שנה, עוזב את אנבידיה כחצי שנה לאחר השלמת העסקה. וולדמן הודיע על העזיבה לעובדים לפני זמן קצר, ויעזוב כבר בסוף השבוע הבא. וולדמן היה זה שהוביל את החברה לעסקת מכירה לאנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר. בראיון באפריל אמר וולדמן: "אני אמשיך לפרק זמן מסוים, אולי קצר ואולי יותר ארוך. ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, ואני עובדים על זה". בעבר הביעו הואנג תקווה שוולדמן ימשיך להוביל את מלאנוקס.

מלאנוקס, אותה הקים וולדמן ב-1999 יחד עם כמה שותפים, מפתחת מוצרים המאפשרים תקשורת מהירה יותר בין שרתים. ההודעה על מכירת החברה לאנבידיה פורסמה כבר במרץ 2019, אך הושלמה רק שנה לאחר מכן. וולדמן גרף מהעסקה 240 מיליון דולר, וזאת בנוסף לעלות שכר של 40 מיליון דולר בעשור שלפני כן. בחודשים מאי-יולי, הרבעון הראשון של מלאנוקס באנבידיה, היא רשמה הכנסות של 540 מיליון דולר.

וולדמן התייחס באפריל האחרון לשווי לפיו נמכרה החברה, על רקע התוצאות החזקות שלה ב-2019. "אני חושב שלאור התוצאות, אם היינו נשארים עצמאיים, השווי של החברה היה יותר גבוה". לשאלה אם יש תחושת פספוס ענה וולדמן: "לא. צריך להיות מציאותיים. העסקה הייתה המהלך הנכון".

מלאנוקס נסחרה בנאסד"ק משנת 2007 אז הונפקה בשווי של 510 מיליון דולר. לקראת סוף 2017 החל במלאנוקס מאבק אקטיביסטי מצידה של קרן סטארבורד שדרשה להחליף את חברי הדירקטוריון - ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן קיבלה מלאנוקס הצעה לרכישת החברה, דבר שהוביל לתהליך תחרותי שבו שבע חברות הביעו עניין ברכישת מלאנוקס, בהן אינטל, מיקרוסופט ואנבידיה.

וולדמן נוהג להתבטא לא מעט בסוגיות פוליטיות, ובין היתר הוא פועל לקידום תעסוקת עובדים פלסטינים בגדה המערבית ובעזה על ידי חברות הייטק. בנובמבר 2019 היה בין עשרות אנשי העסקים שחתמו על מכתב הקורא להקים ממשלה שאינה נגועה בשחיתות שלטונית, ויוצא נגד מה שהם הגדירו "ההסתה כלפי גופי ממשל". הוא גם נשא דברים בהפגנה נגד סיפוח בקעת הירדן ביוני האחרון. "הסיפוח החד צדדי אינו הדרך לבנות חיים משותפים באזור", אמר וולדמן. "בואו נלמד לחיות ביחד, לדבר, לחתור למגע ושלום בצורה עקבית, וכך נוכל להתקרב ולעשות את המקום הכי טוב לשני העמים".

בשבוע שעבר היה וולדמן אחד מכמה אנשי עסקים שספגו ביקורת בטוויטר מצידו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. יאיר נתניהו שיתף תמונה שהעלה וולדמן לרשתות החברתיות מביקורו בדובאי וכתב: "וזה איל וולדמן, אחד המממנים של האנרכיסטים. גם מבלה בזכות נתניהו".