הצעה חדשה להחזקות א.די.בי בדסק"ש של משה סבח ושותפו האמריקאי

לפי מסמך שהוגש לכונסי הנכסים של דסק"ש ולנאמן אי.די.בי, השניים מציעים סכום של 2.1 מיליארד שקל - מתוכו סכום של 1.3 מיליארד שקל, שישולם במזומן במועד השלמת העסקה

סניף בנק דיסקונט/ צילום: תמר מצפי
סניף בנק דיסקונט/ צילום: תמר מצפי

איש העסקים משה סבח ושותפו האמריקאי ריין ואן מילר הגישו ביום רביעי הצעה חדשה לרכישת חברת אי.די.בי ומניות השליטה (82.34%) בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). לפי מסמך שהוגש לכונסי הנכסים של דסק"ש ולנאמן אי.די.בי, מציעים השניים סכום של 2.1 מיליארד שקל - מתוכו סכום של 1.3 מיליארד שקל, שישולם במזומן במועד השלמת העסקה.

ההצעה הוגשה מטעמה של חברת SABACH-MILLERS באמצעות עוה"ד ארז שגיב ויגיל בלזר ממשרד שגיב בלזר ושות'. על פי המסמך, חברת סבח-מילרס קיימת משנת 2010 בארה"ב ומגובה ונתמכת על ידי קרן השקעות אמריקאית, שמקום מושבה בניו אורלינס. עוד נאמר במסמך כי החברה ונציגה הפקידו בידי בא כוחם עו"ד שגיב העתק אישור איתנות פיננסית שהנפיקה הקרן. אישור זה יוצג מטעמי סודיות בפני השופט חגי ברנר עם דרישתו, ויועבר לידי הכונסים בכפוף לשמירה על סודיות.

עוד עולה מההצעה כי הסכום שישולם במועד העסקה, ישמש לפירעון מלא של החוב למחזיקי אג"ח י"ד ואג"ח ט"ו של אי.די.בי (הסדרות המובטחות), כאשר היתרה בסך של 172 מיליון שקל תשמש לפירעון חלקי של סדרה ט' הלא מובטחת, שהחוב כלפי המחזיקים בה עומד על 910 מיליון שקל.

לדברי המציעים, בכוונתם לפעול לכך שחברת דסק"ש תמכור בתוך שנה את מניות השליטה בחברת התקשורת סלקום ולהשתמש בתמורה לצורך פירעון יתרת החוב למחזיקי אג"ח ט'. עוד כותבים המציעים כי הם ישלימו את ההפרש לצורך כיסוי החוב. כמו כן, נכתב כי אם מכירת סלקום לא תתבצע בתוך שנה, יפרעו המציעים את החוב לאג"ח ט' בתוך 120 הימים שלאחר מכן.