יו”ר ההסתדרות מגיב: "שכ"ץ יעביר את קיצוץ שכר הבכירים ואז נדבר על השכר במגזר הציבורי"

"מוכנים ללכת עם כ"ץ מעסקת חבילה ועד תוכנית כלכלית ארוכת-טווח, אבל אין עם מי לדבר", כך אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בשיחה עם "גלובס", בתגובה לדרישתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לקצץ בשכרם של עובדי המגזר הציבורי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

"מוכנים ללכת עם כ"ץ מעסקת חבילה ועד תוכנית כלכלית ארוכת-טווח, אבל אין עם מי לדבר" - כך אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בשיחה עם "גלובס" בתגובה לדרישתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לקצץ בשכרם של עובדי המגזר הציבורי המשתכרים 20 אלף שקל ומעלה. עוד לדברי בר-דוד, ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה אם יתברר לה שהמתווה למימון עלויות ימי בידוד של עובדים לא יעוגן בחקיקה עד סוף החודש.

שר האוצר אמר ביום שלישי בשידור חי מעמוד הפייסבוק שלו כי לאחר שיעביר בחוק את קיצוץ השכר לנבחרי ציבור בכוונתו לדרוש מיו"ר ההסתדרות להסכים לקיצוץ דומה בשכרם של כלל עובדי המגזר הציבורי המשתכרים 20 אלף שקל ומעלה. "יו"ר ההסתדרות יכול לאיים. אני לא מפחד. קודם ננסה לעשות את זה בהסכמה. נגיד ליו"ר ההסתדרות 'תביא את הדוגמה האישית, את הכתף, היכנס תחת האלונקה', ואני מקווה שהוא יעשה את זה בדרך הזאת, ואם הוא לא יעשה את זה בדרך הזאת אני אעשה את זה בדרך השנייה".

בתגובה אמר בר-דוד ל"גלובס" כי "פנינו לשיחות אבל עם שר האוצר רוצה כיפופי ידיים אז נלך לכיפופי ידיים". בר-דוד אמר כי לא נפגש לאחרונה עם כ"ץ אך הוא ואנשיו "מנהלים כל הזמן שיחות עם מה שנשאר מפקידי האוצר". באוצר היו קרובים בחודש יוני לסיכום עם ההסתדרות על הפסקה זמנית של הפרשות לקרנות השתלמות, אך בסופו של דבר הצדדים חזרו לנקודת ההתחלה במו"מ לאחר שכ"ץ החליט להעלות משמעותית את רף הדרישות שלו מההסתדרות.

"כ"ץ הוא שר דומיננטי בעיני עצמו", אמר בר-דוד. "לפני שהוא בא אלינו בדרישות אני רוצה לראות שיעביר את החקיקה על הפחתת שכר נבחרי הציבור ועל ימי הבידוד. זה ההסדר שהגענו אליו עם המנכ"לית הקודמת קרן טרנר ועם ד"ר רון תומר מהתאחדות התעשיינים. לי זה נוח שהמדינה משלמת את כל ימי הבידוד, אבל הסכמנו שזה לא נכון שלא תהיה השתתפות מינימלית של המעסיקים והעובדים. אם אראה שכ"ץ לא מצליח להעביר את ההסדר הזה בימים הקרובים אכריז על סכסוך עבודה, לא אתן שיורידו את ימי הבידוד לעובדים".

בהתייחסו לעיכוב בחקיקת החוק לקיצוץ שכרם של נושאי המשרה הבכירים אמר כ"ץ כי "כחול לבן מונעת ממני לאשר את החוק בממשלה ולהעביר אותו לכנסת". בנוסף לעיכוב החוקים בנושאי שכר נושאי המשרה הבכירים והבידוד מעכבת כחול לבן את אישור מינויו של רו"ח יהלי רוטנברג לחשב כללי, לאור התנגדות הליכוד למינוי מנכ"ל למשרד המשפטים. בניסיון ללחוץ על כחול לבן הודיע כ"ץ כי לא ימנה לתפקיד ממלא מקום ובמקביל פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, כדי לקבל ממנו הנחיות כיצד לפעול בנושא.