מוזס עשוי לקבל "הנחת קורונה" בקניית "ידיעות אחרונות"

רסיסי פרטים לגבי עסקת ההשתלטות המתרקמת לרכישת מניות "ידיעות אחרונות" שבידי בנק הפועלים התגלו היום במסגרת דיון בבית המשפט כחלק מההליך שמנהלת משפחת יודקובסקי נגד מוזס

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס / צילום: יוסי זמיר
מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס / צילום: יוסי זמיר

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, צפוי לקבל "הנחת קורונה" במסגרת עסקת ההשתלטות המתרקמת לרכישת מניות "ידיעות אחרונות" שבידי בנק הפועלים. המחיר אותו צפוי מוזס לשלם יהיה נמוך ביחס לעסקה הקודמת, שלא יצאה לפועל. רסיסי פרטים לגבי העסקה התגלו היום (ד') במסגרת דיון בבית המשפט כחלק מההליך שמנהלת משפחת יודקובסקי נגד מוזס, בת דודתו מרים (מימי) נופך-מוזס ועו"ד אבי פילוסוף, בה מוצגות שורה של תביעות העוסקות באופן בו מתנהל דירקטוריון "ידיעות אחרונות" - ביניהם דרישה לגילוי מידע על העסקה שבדרך.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסכים אמנם עו"ד עופר פירט ממשרד פירט וילנסקי מזרחי כנעני עורכי דין, המייצג את דוד ליבר, הדירקטור של משפחת יודקובסקי, שלא לציין פרטים מהעסקה אולם מהדברים שנאמרו ניתן היה לדלות רסיסי מידע.

כך למשל הבהירו עורכי הדין של מוזס ש"כרגע יש מו"מ עם שני הכונסים, יש הסכם אחד שעוד לא מגובש מבחינת המבנה הסופי שלו, לכן ברמת היעילות לא נכון לנהל דיונים תיאורטיים. נכון להיום יש רק טיוטות של הסכמים, לא עשינו הערכות שווי ולא עשינו חוות דעת מיסויות". נזכיר כי בנק הפועלים מחזיק כ-34% מהמניות ובנק דיסקונט כ-7.5%.

עוד נאמר כי "העסקה הזו, איך שלא תהיה אם היא תגיע לדיון (בדירקטוריון- ע. ב.ל)" אם ידונו בה ואם יאשרו, צריכה להסתיים עד סוף דצמבר. לכן מדברים על משהו שמאוד בקרוב יגיע לדיון מהותי.

"יש מציאות של שנים, שהכונסים מעוניינים למכור, ואין אפשרויות של רוכש צד ג'"

נזכיר כי לפני שנה התפוצצה עסקת ענק שבמסגרתה אמור היה מוזס לרכוש את מניות בנק הפועלים בקבוצת "ידיעות אחרונות", כחלק מעסקת חבילה שכללה גם רכישה של חלק ממניותיה של מרים (מימי) נופך-מוזס וגם את אלה של משפחת יודקובסקי.

לפני מספר ימים הודיע ליבר לבית המשפט כי מוזס מנסה שוב להשתלט על מניות העיתון, והחל באוגוסט האחרון להניע בדירקטוריון מהלכים לקראת העסקה, אך מבלי להעביר למשפחת יודקובסקי ולנציג שלהם מידע .

עורכי הדין של מוזס טענו היום כי המהלך שנעשה בדירקטוריון באוגוסט לא התרחש בחלל ריק. "יש מציאות של שנים, שהכונסים מעוניינים למכור, ואין אפשרויות של רוכש צד ג'".

לדבריהם "היו שנתיים של מו"מ, במרץ 2020 הייתה עסקה מגובשת עם הכונסים ומשפ' יודקובסקי. המחירים היו ידועים לכולם, לא שאלו למה הכונסים לא מצליחים למכור בחוץ כי כולם ידעו למה". עוד נאמר כי "במרץ 2020 הסכום היה הרבה יותר גבוה מסכום העסקה עכשיו, משום שבעסקה אז הייתה אמורה להירכש כל מניות יודקובסקי. באו באוגוסט ואמרו שהעסקה שכבר גיבשנו עם הכונסים וירדה מהפרק בגלל הקורונה - שוקלים להחזיר אותה, הכונסים מוכנים להסכים להנחת קורונה ולכן ממשיכים לבדוק את המתווה הזה".

"יש מצב שהיא לא תגיע לדירקטוריון וגם אולי לא תאושר"

עוד נטען כי הצדדים נמצאים במו"מ על עסקה שעדיין לא גובשה במלואה: "היא מתקדמת. יש מצב שהיא לא תגיע לדירקטוריון וגם אולי לא תאושר". נראה כי עורך הדין של ליבר לא 'קנה' את הטענה: "שמענו שהמחיר בעסקה הנוכחית נמוך יותר מהעסקה הקודמת - דהיינו יש מחיר".

כמו לאורך כל ההליך המשפטי גם בדיון היום הזה ניתן היה ללמוד על היחסים העכורים שבין משפחת יודקובסקי ונציגם דוד ליבר לשאר בעלי המניות. עורכי הדין של מוזס טענו כי ליבר "לקח דיונים פנימיים מתוך דירקטוריון החברה והלך עם זה לבנק הפועלים , וכתב להם מכתבים, וכתב דברים מתוך ישיבות הדירקטוריון כדי להפעיל עליהם לחץ לפעול לפי השקפתו". זה נעשה לאחר שהדירקטוריון אמר למבקש במפורש שהוא מתנגד להוצאת דברים לבנק הפועלים וזה קרה לא רק פעם אחת ולא רק בעניין בנק הפועלים.

בסיכומו של הדיון הוחלט קבעה השופטת כי במקרה שהעסקה תתגבש יינתנו לליבר לפחות עשרה ימים מראש כל המסמכים כדי שיוכל לבחון אותה.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ארנון (נוני) מוזס בעיצומם. מוזס הוא בגדר חשוד, מכחיש בתוקף את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.

*** גילוי מלא: ארנון (נוני) מוזס הוא מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", שנמצאים בתחרות עם "גלובס".