ביג ממשיכה במלחמה: טוענת לאפליה בהתראה לפני פנייה לבג"ץ

בהתראה שהגישה טוענת ביג לאפליה בהחלטת קבינט הקורונה שמתירה פתיחת חנויות רחוב, אך לא מרכזים פתוחים • טוענת כי מתחמי קניות כדוגמת מרכזי ביג זהות באופן מוחלט לחנויות רחוב, ככל שהדבר נוגע למניעת הדבקת נגיף הקורונה וצמצום התפשטותו

חברת מרכזי הקניות הציבורית ביג הגישה הערב התראה לפני פנייה לבג"ץ לקבינט הקורונה. בהתראה שהוגשה ע"י משרד עוה"ד מיתר טוענת ביג לאפליה בהחלטת קבינט הקורונה שמתירה פתיחת חנויות רחוב, אך לא מרכזים פתוחים.

ביג טוענת כי מדובר ב"החלטה הלוקה באפליה מובהקת, חמורה ובוטה. ממשלת ישראל וכנסת ישראל אינם יכולים להוציא תחת ידם החלטה הפוגעת בזכויות יסוד של אלפי בעלי עסקים ושל מאות אלפי אזרחים, באופן כה מפלה". היא טוענת כי מתחמי קניות כדוגמת "מרכזי ביג" זהות באופן מוחלט ל"חנויות רחוב", ככל שהדבר נוגע למניעת הדבקת נגיף הקורונה וצמצום התפשטותו.

עוד טוענת ביג כי מבחינה אפידמיולוגית ומבחינת התאמת ההגבלות למטרות החוק (מניעת התפשטות נגיף הקורונה) - אין כל סיבה מהותית לאסור פתיחת חנויות הנמצאות במרכזי ביג, ככל שהתקנות המתוקנות יאפשרו את פתיחת חנויות הרחוב.

לדבריה, לאור הזהות המוחלטת בין חנויות רחוב לבין חנויות במתחמי חנויות פתוחים לאוויר, ולמעשה העדיפות של מתחמי חנויות על פני חנויות הרחוב בכל הנוגע לסיכויי ההידבקות בהם, הרי שהקביעה כי רק "חנויות רחוב" יוכלו להיפתח היא אפליה אסורה, ועילה חד משמעית להתערבות בית המשפט הגבוה לצדק.

קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג בניהולו של חי גאליס נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, והיא מנהלת 22 מרכזי קניות בישראל, 27 מרכזי קניות בארה"ב ו-3 מרכזים בסרביה.