הבורסה בת"א ננעלה בעליות; טבע נפלה לאחר פרסום הדוחות

בבורסות אירופה ובמסחר בארה"ב נרשמות היום עליות • הדולר צונח בכ-1% לרמה של 3.378 שקלים • סאפיינס פרסמה דוחות טובים והמניה טיפסה

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

הבורסה בת"א סיימה את השבוע בעליות שערים קלות בלבד, מדד ת"א-35 עלה ב-0.29%, ת"א-125 הוסיף 0.38% לערכו ות"א-90 גם עלה ב-0.56%.

מניית טבע נפלה לאחר פרסום הדוחות לרבעון השלישי ומחקה 8.3% מערכה. בזן ירדה ב-2%.

בצידם החיובי של המדדים, מניית נובולוג עלתה בכ-4% ופריגו הוסיפה 3.29% לערכה.

15:05

מניית טבע עברה לירידה של כ-0.6% לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות לרבעון השלישי. הדוחות כוללים בתוכם ירידת ערך מוניטין גדולה בסך 4.6 מיליארד דולר, הקשורה להשפעות הלא ודאיות של ההליכים המשפטיים בהם טבע מעורבת. מכיוון שההליכים עדיין תלויים ועומדים והשפיעו לרעה על מחיר המניה, על טבע לקחת זאת בחשבון לפי כללי החשבונאות. 

סאפיינס , מנגד, רושמת עלייה חדה לאחר שדיווחה היום כי ההכנסות (Non-GAAP) ברבעון השלישי 2020 עלו בכ-18.5% לכ-98.0 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) המיוחס לבעלי המניות ברבעון עלה בכ-32% לכ-13.7 מיליון דולר.

13:35

עליות בבורסה, מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-1.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-700 מיליון שקל. 

כלל ביטוח  רושמת עלייה חדה במחזור ער. גם מניות הקנאביס בולטות לחיוב, ביניהן אינטרקיור  ויוניבו. 

בשוק המטבעות, הדולר צונח בכ-1% לרמה של 3.378 שקלים. האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 3.99 שקלים. 

הגירעון הממשלתי באוקטובר זינק לרמה דו-ספרתית ועומד על 10.1% - כך עולה מנתוני משרד האוצר שפורסמו היום. מדובר בעלייה של כאחוז בהשוואה לספטמבר. הגירעון המצטבר מתחילת השנה (ינואר-אוקטובר) הוא 122.7 מיליארד שקל. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הסכום עמד על 37.8 מיליארד שקל.

11:00

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, במקביל למומנטום חיובי בבורסות מרכזיות בעולם. מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-1%. 

שיח מדיקל  קופצת בכ-10% במחזור גבוה לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי קיבלה היתר ראשון ליצוא קנאביס רפואי מישראל ללקוח באוסטרליה. החברה מעריכה כי בעקבותיו החברה תקבל היתרי יצוא קנאביס רפואי למדינות נוספות ברחבי העולם.

10:00

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, במקביל למומנטום חיובי בבורסות מרכזיות בעולם. מדד ת"א 35 רושם עלייה של 1.1% בפתיחת המסחר. 

עליות בולטות רושמות מניות קמטק, לייבפרסון , סאפיינס, פוקס  , מיטרוניקס וטבע  (שתפרסם היום דוחות). 

בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.5% לרמה של 3.393 שקלים והאירו נחלש ב-0.3% ונסחר סביב 3.984 שקלים. 

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי להמשך עליות בבורסה

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח תוך המשך המגמה החיובית, לאחר שאתמול  ננעלה הבורסה בעליות שערים - מדד ת"א 35 עלה ב-1.11%, ת"א-125 עלה ב-1.08% ות"א-90 הוסיף 0.91% לערכו. בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות חדות, בבורסות אסיה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות היום עליות.

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים: טאואר  עם פער שלילי של כ-1.5%, אורמת  3.6%, ופריגו עם 4% (עם זאת, פריגו  פרסמה לאחר סיום המסחר דוחות טובים והמניה עלתה בכ-3% במסחר המאוחר - על כך בהמשך). מנגד, אופקו  עם פער חיובי של 1.9%, לייבפרסון 2.6% כך שהן צפויות לעלות היום. 

2. עדיין אין הכרעה בארה"ב

העליות בשווקים נרשמות למרות שעדיין לא ידועה זהותו של הנשיא הבא של ארה"ב. האמריקאים יקומו היום (ה׳) ליום נוסף של חוסר ודאות, אם כי מסתמן שג׳ו ביידן קרוב יותר לניצחון מאשר הנשיא טראמפ. בשעות הלילה המשיכה הספירה במדינות ג׳ורג׳יה, פנסילבניה, אריזונה, נבאדה, צפון קרולינה והוואי. בפנסילבניה וג׳ורג׳יה נספרו מעטפות של בוחרים שנשלחו עד ליום הבחירות והגיעו ליעדן אחרי שנסגרו קלפיות. הדבר מותר על פי החוקים המקומיים. בספירת קלפיות אלה, צומצם הפער בין טראמפ לביידן, בשתי המדינות, באופן משמעותי. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מציין בהקשר זה כי "לנשיא הבא יהיה מרחב מסוים להשפיע על סדר היום ללא תמיכת הקונגרס וזאת בנסגרת סמכויותיו הנשיאותיות ובמקרה של טראמפ כנשיא, פירוש הדבר הרחבת מלחמת הסחר בסין ואולי אף במדינות אחרות. נושא נוסף אשר עשוי לעמוד על הפרק במסגרת זו כולל את נושא הרגולציה / דה-רגולציה, כאשר ביידן יבקש להדק במידה ניכרת את תקנות איכות הסביבה בכדי להתמודד עם שינויי האקלים ואולי גם לצמצם מאוד את טווח הפעולה של חברות טכנולוגיה גדולות, אך לא במהירות ולא בעתיד הקרוב".

"בשורה התחתונה, כותב בפמן, "התוצאות שידועות עד כה מסירות מעל הפרק את הסיכון של מהלך פיסקלי גדול ומידי עתה לאחר הבחירות. התוצאה הסופית של מערכת הבחירות הנוכחית נראית עתה בעלת השפעה קטנה יחסית על התחזית הכלכלית לטווח הארוך ובמסגרת זו אנו חוזרים להשפעה הדומיננטית של הגורמים הבסיסיים ומידת התמודדות עם משבר הקורונה הגלובלי".

3. מאקרו: הפד יודיע על המדיניות המוניטארית

בחזית המאבק בקורונה, בריטניה מצטרפת היום לצרפת, גרמניה ומדינות נוספות באירופה ונכנסת לסגר חלקי.

בתחום המאקרו, באירופה יתפרסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר, שצפויות לרדת ב-1.4%. בארה"ב יפרסם הפד (ב-21:00 שעון ישראל) את עיקרי המדיניות המוניטארית ל-6 השבועות הקרובים ולאחר מכן יקיים מסיבת עיתונאים. הפד לא צפוי לשנות מדיניות בשלב זה.

4. סחורות: הנפט יורד, הזהב מטפס

בזירת המסחר בסחורות, הנפט נחלש בכ-2% וחוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ברמה של 40.40 דולר לחבית. הזהב, מנגד, מטפס בכ-0.6% לרמה של 1,908 דולר לאונקיה. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ממשיכה לרדת ועומדת כעת ברמה של 0.74%. הדולר נחלש בשיעור קל מול האירו סביב 1.174 דולרים לאירו.

5. פריגו פרסמה דוחות, טבע תפרסם היום

פריגו, כאמור, פרסמה אתמול דוחות לאחר סיום המסחר בוול סטריט והציגה רווח של 93 סנט למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים ל-84 סנט. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 1.21 מיליארד דולר ברבעון, נמוך בכ-2% מממוצע תחזית האנליסטים. 

טבע  תפרסם היום בשעות אחר הצהריים את תוצאותיה. לפי תחזיות האנליסטים, החברה צפויה להציג הכנסות של קרוב ל-4.1 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 58 סנט למניה.