לאחר ההנפקה והזינוק במניה: דוחות טובים ל-JFrog ברבעון השלישי

חברת הטכנולוגיה שהונפקה בספטמבר, ושמנייתה זינקה מאז ב-63%, הציגה ברבעון רווח נקי של 5 סנטים למניה, לעומת תחזית אנליסטים להפסד של 2 סנטים למניה

חברת הטכנולוגיה JFrog פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בנאסד"ק את הדוחות הכספיים הראשוניים שלה כחברה ציבורית. JFrog, שמספקת פתרון המאפשר עדכוני תוכני רציפים, הונפקה לראשונה בספטמבר לפי מחיר של 44 דולר למניה, ששיקף לה שווי של כ-3.9 מיליארד דולר, ומאז מנייתה עלתה ב-63% ושווי השוק שלה עומד על כ-6.4 מיליארד דולר.

עשרה אנליסטים מסקרים את מניית JFrog, והתחזית הממוצעת שלהם לשורה התחתונה לרבעון השלישי הייתה להפסד נקי של 2 סנטים למניה, אך JFrog דווקא הציגה רווח נקי (Non-GAAP) של 5 סנטים למניה.

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-38.9 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים וצמיחה של 39.7% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות מתחלקות להכנסות ממנויים והכנסות מרישיונות. תחום המנויים צמח ב-42.5% ל-35.7 מיליון דולר (עם רווחיות גולמית של 80.3%) ותחום הרישיונות צמח ב-14.3% ל-3.2 מיליון דולר (עם רווחיות גולמית של 93.3%).

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה ברבעון השלישי הפסד תפעולי של 5.4 מיליון דולר, גבוה מההפסד התפעולי בסך 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הסתכם ההפסד הנקי ב-5.3 מיליון דולר לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות ובראשן התגמול ההוני לעובדי החברה, רשמה JFrog בשורה התחתונה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר, עלייה של כמעט פי שניים מהרבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 הסתכמו ההכנסות ב-108 מיליון דולר - צמיחה של 46.2%. הצמיחה בהכנסות ממנויים הייתה בשיעור של 48.6% להכנסות של 99.2 מיליון דולר, והצמיחה בהכנסות מרישיונות הייתה בשיעור מתון יותר של 24.4%, ל-9 מיליון דולר.

ההפסד הנקי מתחילת השנה הגיע ל-5.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי בגובה 11.3 מיליון דולר, שהם 11 סנט למניה. בשלושת הרבעונים הראשונים החברה ייצרה תזרים של 16.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ותזרים חופשי של 14 מיליון דולר, ובסיום הרבעון היו לה בקופה 578 מיליון דולר.

במבט קדימה JFrog צופה הכנסות ורווחים גבוהים מתחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי. ההכנסות יגיעו ל-40.9-41.9 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP יסתכם ב-0-2 סנטים למניה, כלומר כ-0-2.1 מיליון דולר. שנת 2020 תסתיים עם הכנסות של 149-150 מיליון דולר, ועם רווח נקי Non-GAAP בגובה 11-13 סנט למניה, כלומר כ-12.1 מיליון דולר.

"ברבעון הראשון שלנו כחברה ציבורית, JFrog הציגה צמיחה, שיעורי שימור גבוהים ומומנטום חזק שמשקף את הצורך הקריטי במוצרים שלנו עבור לקוחותינו", אמר שלומי בן חיים, מנכ"ל ומייסד משותף. "הלקוחות שלנו ממשיכים לאמץ פתרונות מבוססי ענן ופתרונות היברידיים כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית. ה-DevOps ממשיך לשנות את סביבת עדכוני התוכנה, ואנו מצפים להוביל את השוק ברבעון הרביעי ובעתיד".

בבנק ההשקעות אופנהיימר העריכו לאחר פרסום הדוחות, כי JFrog נמצאת בעמדה חזקה, וציינו כי ישנו פוטנציאל משמעותי בשוקי היעד של החברה. בצד החיובי של הדוחות ציינו באופנהיימר את שימור הלקוחות ואת העובדה שנחתמו 313 עסקאות עם הכנסות שנתיות חוזרות של מעל 100 אלף דולר, וכן את התזרים החופשי ואת המאזן.

בצד השלילי ציינו את השפעת מגפת הקורונה, המאריכה את מחזורי המכירה ומקשה על תחום המכירות, וכן את השוק המבוזר והתחרותי. המלצתם למניה נותרת "תשואת יתר" במחיר יעד של 90 דולר, שמשקף פרמיה של כ-25% על המחיר הנוכחי בנאסד"ק.