מבנה נדל"ן תרכוש 57% ממלון חן בירושלים תמורת 105 מיליון שקל

הרכישה תתבצע בתמורה לכ-53 מיליון שקל במזומן ומניות בשווי של כ-52 מיליון שקל • המבנה מושכר לחברת עמידר ומתפקד כבית אבות

דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה / צילום: איל יצהר

מבנה נדל"ן דיווחה היום כי תרכוש חלק ממלון חן בירושלים (57%) בתמורה לכ-53.3 מליון שקל במזומן ועוד כ-5.8 מליון מניות (בשווי 52 מיליון שקל) של מבנה שיוקצו למוכרת. המניות יונפקו לפי שער של 9 שקל למניה, מחיר המבטא פרמיה על מחיר השוק בשיעור של כ- 30% ועל ההון העצמי למניה בשיעור של כ-11.5%.

המלון, שמתפקד כבית אבות, שוכן ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן בירושלים, סמוך לישיבה התיכונית נתיב מאיר ומכון אריאל. המבנה נרכש בשנת 2013 על ידי חברת הביטוח איילון ממשפחת אלה בתמורה ל-120 מיליון שקל. בהמשך מכרה חברת איילון 57% מבית המלון לגוף שלישי ששמו לא נמסר, ואת חלקו רכשה היום מבנה. 

המבנה מושכר לחברת עמידר והוא כולל 195 דירות המותאמות ליחידים ולזוגות בשטח ממוצע של כ-40 מ"ר. המלון ממוקם ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן. המבנה, שכולל ארבע קומות מעל פני הקרקע וקומת מרתף, הוא בן כ-22 שנים. מלבד יחידות הדיור, כולל הנכס חדר אוכל וכן אולם אירועים ושטחי משרדים ומסחר המושכרים בשכירות חופשית.

ממבנה ציינו כי החל מחלוף 36 חודשים מיום הקצאת המניות, ולמשך 18 חודשים, למוכרת תינתן אופציה למכור את המניות לחברה בתמורה של 9 שקל למניה, וזאת במידה ומחיר המניה באותו מועד יפחת מהמחיר האמור.

לקבוצת מבנה (לשעבר קבוצת כלכלית ירושלים-מבני תעשייה), שדוד פורר מחזיק בה 18%, הון עצמי מסתכם בכ-5.9 מיליארד שקל. לקבוצת מבנה 573 נכסים בישראל בשטח של כ-1.6 מיליון מ"ר ועוד כ-900 אלף מ"ר בייזום. סך כל שווי הנדל"ן להשקעה מסתכם ל-10.9 מיליארד שקל.