ח"כ מיקי זוהר נחקר בחשד לסחיטה באיומים של אביחי מנדלבליט

מנדלבליט עצמו הודיע כי לא יטפל בתיק, חרף העובדה כי חקירת ח"כ מכהן דורשת אישור של היועמ"ש, והתיק הועבר לטיפול למשנים לפרקליט המדינה נורית ליטמן ומומי למברגר • זוהר: "ההחלטה לפתוח נגדי בחקירה תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק"

מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנסת מיקי זוהר נחקר היום בלהב 433 לאחר שפרקליטות המדינה אישרה לחקור אותו באזהרה בחשד לעבירת סחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מנדלבליט עצמו הודיע כי לא יטפל בתיק, חרף העובדה כי חקירת ח"כ מכהן דורשת אישור של היועמ"ש, והתיק הועבר לטיפול למשנים לפרקליט המדינה נורית ליטמן ומומי למברגר.

מיקי זוהר הגיב בפייסבוק לחקירתו וכתב כי מדובר "ביום עצוב לדמוקרטיה שלנו. נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו.
לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

עוד הוסיף זוהר כי הוא "סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע"ה ננצח".

כזכור, לפני שלושה שבועות יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר התבטא בחריפות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הקלטותיו שהתפרסמו בערוץ 12 יום קודם.

בראיון שהתקיים עם זוהר ב-103 FM איים זוהר כי אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו וכן יבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה - ייחשפו הקלטות נוספות שלו: "מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד - רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אלה שיזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה יפנימו שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה, אחרת הם יצטרכו לשלם על זה מחיר", אמר זוהר .

כאשר נשאל אם זה איום, ענה זוהר כי זו "הבטחה". עוד אמר זוהר בראיון כי "כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת, נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם. ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

ב"גלובס" חשפנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעץ משפטית בנוגע להתבטאויות של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר נגד היועץ המשפטי לממשלה, ממנה עלה נימת איום ברורה על רקע תיקי נתניהו.

נתניהו, שהבין כי מיקי זוהר סיבך אותו ואף חשף אותו משפטית שלא בשליחותו וללא ידיעתו, התקשר למיקי זוהר, כעס עליו ודרש ממנו שיבהיר כי הדברים נאמרו על דעתו ויחזור בו מהדברים. לאחר שזוהר הוציא הסתייגות קלה שלדעת נתניהו ועורכי דינו לא הייתה נחרצת מספיק, הוציא נתניהו בעצמו הודעה נוספת מטעמו שמרחיקה אותו מההתבטאות החריגה.

חזקת החפות: מיקי זוהר נחשד בעבירת סחיטה באיומים. החקירה נמצאת בראשיתה ועומדת לו חזקת החפות