בשבוע הבא ינחת לראשונה בנתב"ג מטוס של חברת גאלף אייר מבחריין

המטוס ישהה בנתב"ג למשך יממה אחת ויעזוב למחרת, ועל סיפונו תהיה ככל הנראה משלחת מדינית

מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק
מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק

שבועיים אחרי שנחתם הסכם תעופה בין ישראל ובין בחריין, ביום שלישי ינחת בנתב"ג לראשונה מטוס של חברת גאלף אייר. המטוס ישהה בנתב"ג למשך יממה אחת ויעזוב למחרת, ועל סיפונו תהיה ככל הנראה משלחת מדינית. ההסכם מאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה בירת בחריין לנתב"ג וכן טיסות ללא הגבלה בין בחריין לאילת (רמון) - במטרה לעודד את התיירות הנכנסת לאילת ולאיזור. כמו כן, תתאפשר הפעלה של 5 טיסות מטען שבועיות לכל אחת מהמדינות.

בשונה מההסכם עם איחוד האמירויות, ההסכם עם בחריין לא כולל פטור הדדי מוויזות תייר. גאלף אייר, Gulf Air היא חברת התעופה הלאומית של בחריין. החברה נוסדה ב-1950, הצי שלה מונה בשלב זה 35 מטוסים (ו-40 נוספים בהזמנה) והיא טסה לכ-50 יעדים ב-27 מדינות. בסיס האם של גאלף אייר נמצא בנמל התעופה בבירת בחריין, מנאמה. החברה עברה כמה גלגולים ובעלים עד שב-2007 השתלטה עליה ממשלת בחריין. גאלף אייר כבר הגישה בקשה להפעיל טיסות לנתב"ג ואליה יצטרפו החברות הישראליות שיפעילו גם הן טיסות ליעד החדש שנפתח לישראלים.

בתוך כך, בריטיש איירוויז יורדת זמנית מלוח הטיסות של נתב"ג, החברה תעצור את טיסות הנוסעים שלה בקו תל אביב-לונדון עד ה-2.12 לאור המגבלות ומדיניות הממשלה הבריטית.