יותר ממיליארד דולר בביטקוין: הממשל האמריקאי הודיע על הלכידה הגדולה אי פעם של מטבעות קריפטו

משרד המשפטים של ארה"ב מבקש לחלט את הביטקוינים שנתפסו מידי האקר שגנב אותם מאתר סילק רוד • מאז יום הבחירות בארה"ב זינק מחיר הביטקוין בכ-17% והתקרב ל-16 אלף דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2018

גניבת מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
גניבת מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

משרד המשפטים של ארה"ב הודיע ביום חמישי כי ביצע תפיסה של ביטקוינים בשווי כולל של יותר ממיליארד דולר, הקשורים לפעילותו של השוק המחתרתי המקוון הידוע לשמצה Silk Road ("דרך המשי"). בינתיים נמשך ראלי הביטקוין ומחירו של מטבע הקריפטו הגיע ביום שישי בבוקר ליותר מ-15,900 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2018.

על פי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, הממשל יבקש לחלט את מטבעות הביטקוין בשווי יותר ממיליארד דולר, שנמצאו בהחזקתו של האקר אלמוני שגנב אותם מאתר סילק רוד. מהודעת המשרד עולה כי זוהי הלכידה הגדולה ביותר של מטבעות קריפטו שבוצעה אי פעם על ידי הממשל האמריקאי.

כעת מבקש הממשל להוכיח בבית המשפט כי יש לאשר את חילוט הביטקוינים שנתפסו על ידו. במקרים קודמים של חילוט מטבעות קריפטו על ידי הממשל האמריקאי, מאוחר יותר הוצאו המטבעות למכירה פומבית. באוגוסט האחרון, כפי שדיווחנו ב"גלובס", הודיע הממשל האמריקאי כי הצליח לחלט החזקות של מטבעות דיגיטליים בשווי כולל של כ-2 מיליון דולר מידי ארגוני הטרור דאעש (המדינה האסלאמית), אל-קאעידה וגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס.

פעילותו של אתר סילק רוד נעצרה על ידי הממשל האמריקאי באוקטובר 2013, בטענה כי התנהל באמצעותו שוק עצום של מכירות סמים ועסקאות בלתי חוקיות אחרות, שאיפשרו בין השאר הלבנות הון. רוס אולבריכט, מייסד סילק רוד, הורשע ב-2015 בשורה של עבירות הלבנת הון וסחר בסמים. הוא נידון למאסר עולם וקנס של 184 מיליון דולר, והניסיון שלו לערער על עונשו בבית המשפט נכשל ב-2017.

שער הביטקוין (BTC) קרוב היום לשיא של 34 חודשים. ביום שלישי, בתחילת יום הבחירות לנשיאות בארה"ב, נסחר הביטקוין במחיר ממוצע של 13,550 דולר, כך שבשלושת הימים האחרונים זינק מחירו ביותר מ-17%. מתחילת השנה ועד כה הביטקוין יותר מהכפיל את מחירו, עם עלייה של כ-105%, נכון ליום שישי בבוקר. למרות העלייה המרשימה מאוד, הביטקוין עוד רחוק ממחיר השיא של כל הזמנים, מעל ל-20 אלף דולר, שאליו הגיע בדצמבר 2017. הפעם האחרונה שבה נסחר הביטקוין במחיר הגבוה מ-16 אלף דולר, הייתה ב-8 בינואר 2018.