הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה בתל אביב נסגרה בעליות חדות של כ-3%

העליות התרחשו על רקע דיווח תוצאות ניסוי הקורונה של פייזר • הנפט קפץ ביותר מ-8% • מדד הנדל"ן זינק בלמעלה מ-7%, מדד הנפט והגז קפץ ב-4.8%. מדדי הבנקים והביטוח קפצו בלמעלה מ-4.2%

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות חדות, בעקבות הודעת פייזר, שדיווחה על תוצאות ראשוניות טובות בניסוי שלה ושלחה את שווקי העולם לסחרור. ת"א-35 עלה ב-3.2%, ת"א-125 ב-2.97%, ות"א-90 טיפס ב-3.19%. 

גורמים בממשלה מסרו ל"גלובס" כי ישראל במשא ומתן מתקדם לרכישת חיסונים מחברת פייזר. מוקדם יותר הערב הודיע גם שר האוצר ישראל כ"ץ כי בפגישתו עם שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ן, במסגרת הועדה הכלכלית המשותפת ישראל-ארה"ב, הוא שב וביקש את עזרתו של באספקת החיסון לישראל במקביל לאספקתו לארה"ב, במסגרת ההסכם שנחתם בין הממשל האמריקאי לחברה לאספקה מיידית של 600 מיליון מנות.

מדד הנדל"ן זינק בלמעלה מ-7%, מדד הנפט והגז קפץ ב-4.8%. מדדי הבנקים והביטוח קפצו בלמעלה מ-4.2%.

15:55

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות: "שוב מתברר כי סנטימנט חיובי מנצח את הפנדמנטלס. בטח לפרקי זמן קצרים. כשהשווקים צמאים לחדשות טובות, השילוב של בחירת ביידן, הקונגרס החצוי והודעת פייזר על החיסון לקורונה עושים את העבודה. זה מה שהשוק 'רוצה'. כל נכסי הסיכון עולים בחדות, מרווחים מצטמצמים, ומנגד נכסי חוף מבטחים כמו הדולר ואג"ח ממשלתיות אמריקאיות יורדים.

"חשוב לזכור, עם זאת, כי לטווח הבינוני יש השפעה חזקה יותר לפנדמנטלס, ולכן יש להתייחס בזהירות הראויה לעליות החדות. כדי שהעליות תימשכנה, או לפחות תחזקנה מעמד, יהיה צורך בדיווחים חיוביים נוספים בשתי החזיתות. העליות שאנו רואים היום לא בהכרח מעידות על כך שבתקופה הקרובה השווקים יהיו פחות תנודתיים". 

14:50

התחזקות דרמטית בעליות בת"א, בעקבות הודעת פייזר שמקפיצה את החוזים על מדדי וול סטריט. 

מדד ת"א 35 מזנק כעת ביותר מ-5% במחזור גבוה. פתאל החזקות  בולטת בעלייה חדה וביחד איתה אזורים , מליסרון ועזריאלי. 

מניות הבנקים מזנקות ומדד הבנקים עולה ביותר מ-6% בהובלת לאומי  והפועלים. 

התוצאות הראשוניות מהניסוי בחיסון לקורונה ( Covid-19 ) של החברות פייזר וביונטק מעידות על יעילות משמעותית של החיסון. כך פרסמו החברות היום. 94 משתתפים בניסוי כבר חלו בקורונה, והחלוקה שלהם בין קבוצות המחקר והביקורת, מעידה על 90% יעילות של החיסון. בעבר מסרו החברות כי תדווחנה על תוצאות כבר אחרי שירשמו 32 חולים, אולם היו לה ויכוחים עם רשות המזון והתרופות האמריקאית, ובסופו של דבר עד שהוסדרו אי ההסכמות בין החברה לרשות, כבר נרשמו 94 חולים.

13:00

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.5% במקביל לעליות באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "הריבית הנמוכה ומדיניות בנק ישראל והבנקים המרכזיים הגדולים האחרים תומכים בשוק המניות ומשפיעים יותר מהקורונה, יותר מתוצאות הבחירות בארה"ב, יותר מסוגיית התקציב בישראל ויותר מהסכמי השלום הנרקמים בשבועות האחרונים. להערכתנו, יש להתמקד בסקטורים שהראו צמיחה לפני הקורונה, במהלך המגיפה וצפויים להמשיך גם לאחריה, דוגמת חברות הטכנולוגיה (שנהנו מהמעבר לעבודה מהבית ולא נפגעו מהסגר), הציוד הרפואי (כי ביידן ישקיע משאבים גדולים בתחום), חברות המסייעות למהפיכת העבודה מהבית (כי הוא יילחם בקורונה באמצעות ריחוק חברתי) ובחירה סלקטיבית של "מניות הכלכלה הירוקה". אנו שבים על הערכתנו כי התמחור של השוק המקומי מעניין להשקעה ביחס לעולם". 

11:10

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, ומדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8% כעת. מדד ת"א 90 מתקדם בשיעור דומה. 

חברת סייברוואן  מגייסת 21.6 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, לפי שווי של 193 מיליון שקל לפני הכסף. הגיוס עשוי לגדול ב-15 מיליון שקל נוספים אם המשקיעים בו יבחרו לממש אופציות שקיבלו.

במסחר במטבעות רושם הדולר ירידה של כ-0.2% ונסחר סביב 3.368 שקלים והאירו שומר על יציבות סביב 4 שקלים לאירו. 

10:00

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, ומדד ת"א 35 מטפס בכ-0.9% בפתיחת המסחר.

עליות בולטות רושמות מניות אמות, מבנה , אופקו ואלקטריאון .

מנגד, אבגול יורדת בכ-5% לאחר פרסום הדוחות. 

08:50

חברת הנדל"ן המניב אמות דיווחה הבוקר כי ה-NOI ברבעון השלישי צמח בכ-5% והסתכם בכ-192 מיליון שקל לעומת כ-183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-121 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של כ-102 מיליון שקל (25 אג' למניה) בהתאם למדיניותיה. 

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לעליות בבורסה

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח תוך המשך המגמה החיובית, לאחר שאתמול ננעל  יום המסחר המקומי בעליות - ת"א-35 עלה ב-0.3%, ת"א-125 הוסיף כ-0.5% ות"א-90 טיפס ב-0.8%. 

2. עליות באסיה ובחוזים

הבורסה המקומית תיעזר ברוח גבית מכיוון בורסות אסיה, שרושמות היום עליות חדות. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה חיובית עם עליות של 1.5%-2.7% בהובלת החוזים על מדד נאסד"ק 100.

3. הזהב ממשיך לעלות

בזירת המאקרו לא יתפרסמו היום נתונים משמעותיים. בתחום הסחורות, הזהב ממשיך במומנטום החיובי של הימים האחרונים ומטפס בעוד 0.5% לרמה של 1,962 דולר לאונקיה והנפט מטפס ב-2.4% (חוזה ברנט) ל-40.4 דולר לחבית. 

4. עונת הדוחות: עלייה חדה ברוחי אבגול, אמות תפרסם דוחות

אבגול  דיווחה אתמול כי הרווח הנקי שלה ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-8.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכם בכ-34.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-8.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

היום צפויה לפרסם תוצאות חברת הנדל"ן המניב אמות , קמהדע  ותדיראן הולדינגס  יפרסמו תוצאות ברביעי וביום חמישי איי.סי.אל (לשעבר כיל) וטאואר.

בוול סטריט יפרסמו היום דוחות מקדונלד'ס וביונד מיט, ליפט תפרסם מחר וביום חמישי יפרסמו תוצאות החברות סיסקו, דיסני ואפלייד מטריאלס. 

5. המאבק על דסק"ש נמשך

ולסיום, אתמול נחשף ב"גלובס" כי איש העסקים אדוארדו אלשטיין צפוי לשפר פעם נוספות את הצעתו לרכישת מניות השליטה בחברת דיסקונט השקעות  (דסק"ש), במטרה לשכנע את כונסי הנכסים ונושי חברת אי.די.בי לבחור בהצעתו. בתום משא ומתן שהתנהל עד חצות, צפוי אלשטיין לפרסם היום את הצעתו המעודכנת, לקראת אסיפת ההתייעצות של מחזיקי אג"ח אי.די.בי שתתכנס בצהריים.