אירוע חשבונאי תמוה: עשרות מיליוני שקלים "נעלמו" ממאזן בזק בינלאומי

במסגרת הערכות לדוחות הרבעון השלישי נמצא במאזני החברה אי התאמות של עשרות מיליוני ש' שהחברה לא יודעת להסביר את המקור שלהן • בשל חומרת האירוע נאלצה בזק לדווח על כך באופן מיידי • בזק בינלאומי: "במסגרת בדיקה יזומה עלה כי ישנן יתרות נכסים בלתי מוסברות מלפני 15 שנה"

אירוע חשבונאי תמוה בבזק בינלאומי: החברה דיווחה כי במאזן קיימות אי התאמות של עשרות מיליוני שקלים, מבלי שאיש ידע כיצד זה קרה. התקלה התגלתה ככל הנראה בעת הכנת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, והיא אינה קשורה לתופעת "המנויים הכפולים" שנחשפה לפני כשבועיים ושבגינה החברה דיווחה כי היא שוקלת למחוק עד 300 מיליון שקל משוויה.

במסגרת הערכות שגרתית לדוחות הרבעוניים נמצא במאזני החברה "חור" של עשרות מיליוני שקלים שהחברה לא יודעת להסביר. בזק בינלאומי הפעילה את משרד רואי החשבון סומך כדי לנסות ולעזור בפתרון התעלומה. ככל הנראה נשכרה פירמה נוספת לטובת הפרויקט. עד כה כל הבדיקות העלו חרס ונראה שאין ביכולתה של החברה להסביר זאת. בשל חומרת האירוע נאלצה בזק להודיע לציבור הבוקר על שגילתה, אבל כאמור אין הרבה בדיווח כדי להסביר מה קרה.

האירוע מייצר מתיחות פנימית גדולה לקראת פרסום דוחות הרבעון השלישי היות שייתכן והחברה תיאלץ לתקן דוחותיה "אחורה" ויש לכך משמעויות מבחינת איכות הדיווחים לבורסה ולמשקיעים.

מבחינת בזק בינלאומי נדמה שאירוע רודף אירוע והיא משלמת מחיר כבד מאוד במסגרת הכוללת שנקראת אלפא, שמאגדת את החברות בנות של בזק. החברה נמצאת תחת אי ודאות גדולה בנושא "המנויים הכפולים" שטרם הוברר עד סופו, וכן מבחינה רגולטורית על רקע הרפורמה באינטרנט שמתכנן משרד התקשורת, שעלולה לפגיעה בהכנסותיה. החברה מנסה להעריך את משמעותה מבחינה פיננסית ומבחינה אסטרטגית.

האירועים החשבונאיים בבזק בינלאומי מגיעים בתקופה מאד קשה וקריטית לקבוצת אלפא. בקבוצה מתנהלות שיחות סביב האסטרטגיה העתידית של כל הפרויקט הקרוי אלפא וכיצד לטפל ברעיון המרכזי של איחוד בין 3 חברות בנות תחת הנהלה אחת - דבר שהוא ללא ספק בעייתי מורכב גם עבור המנהלים המוכשרים ביותר. בנוסף, גם בקרב העובדים יש תסיסה בלתי נגמרת סביב עתידה של אלפא ויש יותר ויותר קולות הקוראים לקבל החלטות על מיזוג מלא של הפעילויות או על פירוק אלפא. ההישג הבולט של אלפא הוא בהורדת עלויות שבאות לידי ביטוי בפיטורי עובדים אבל בכל הקשור למנועי צמיחה העסק מחייב התנעה מחדש.

מבזק בינלאומי נמסר כי "במסגרת בדיקה יזומה שביצעה החברה לקראת פרסום הדוחות הכספיים, עלה כי ישנן יתרות נכסים בלתי מוסברות בספרי בזק בינלאומי מלפני 15 שנה. עדכנו את הגורמים הרלוונטיים ואנו לצד משרדי רואי החשבון המלווים את החברה, נמצאים בתהליך של בדיקה ואישוש קיומן של היתרות, ובבחינה אם יש על הדבר להשפיע על הדוחות הכספיים".