סייברארק עקפה את תחזית הרווח, אך הציגה תחזית פושרת לרבעון הנוכחי

חברת אבטחת הסייבר הציגה רווח נקי של 31 סנט למניה, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-28 סנט • שינוי משמעותי במודל העסקי: מ-2021 סייברארק תעבור ממכירת רישיון תמידי, למכירת מנויים המניבים לה הכנסות חוזרות

אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק  / צילום: קרוליין מגווייר
אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק / צילום: קרוליין מגווייר

חברת אבטחת הסייבר סייברארק פרסמה היום (ג') את דוחות הרבעון השלישי של 2020, בו הציגה הכנסות נמוכות יחסית לתחזיות האנליסטים אך עקפה את תחזית הרווח. במקביל פרסמה החברה תחזית פושרת לרבעון הרביעי, והודיעה גם על שינוי משמעותי במודל העסקי שלה: סייברארק מתכננת לעבור למודל של הכנסות חוזרות במהלך שנת 2021, כלומר לעבור ממצב של מכירת רישיון תמידי ללקוחות, למכירת מנויים המניבים לה הכנסות חוזרות. השינוי אמור להיטיב עם החברה בטווח הארוך ונתפס טוב יותר בשוק, אך מקרים קודמים מצביעים על כך שבטווח הקצר שינוי כזה עלול להכביד על תוצאות החברה.

סייברארק, שהוקמה ומנוהלת על ידי אודי מוקדי, מספקת פתרונות לניטור, ניהול ואבטחה של חשבונות מועדפים במערכת המחשוב הארגונית. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.1 מיליארד דולר.

ברבעון השלישי, הכנסות החברה הסתכמו ב-107 מיליון דולר, ירידה של 1.4% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות מתחום הרישיונות (הרווחיות יותר עבור החברה) התכווצו ב-20.9% לרמה של 45.8 מיליון דולר, וההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים צמחו ב-21% ל-60.8 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים, סייברארק עברה להפסד של 15.9 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 15.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, החברה רווחית, אך עם רווח נקי נמוך ב-52.4% מזה שנרשם ברבעון המקביל, 12.2 מיליון דולר. עם זאת, החברה עקפה את תחזיות הרווח של האנליסטים כשהציגה רווח נקי Non-GAAP של 31 סנט למניה, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-28 סנט.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות החברה צמחו ב-5.2% לכ-320 מיליון דולר, החברה רשמה הפסד נקי של 17.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 42.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 48.4 מיליון דולר, ירידה של 30.9%.

מתחילת השנה ייצרה החברה תזרים של 67.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום הרבעון השלישי היו לה בקופה מעל 1.1 מיליארד דולר לעומת חוב לטווח ארוך של כ-498 מיליון דולר לבעלי איגרות החוב להמרה שלה.

סייברארק מצפה להציג ברבעון הרביעי הכנסות של 125-135 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל ונתון נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו ל-136 מיליון דולר. בכך תסתיים שנת 2020 עם הכנסות של כ-450 מיליון דולר, צמיחה של 3.7% לעומת 2019. הרווח הנקי Non-GAAP יגיע ל-52-67 סנט, בעוד שתחזית האנליסטים היא ל-63 סנט.

מוקדי, מייסד ומנכ"ל סייברארק, מסר: "אנו מרוצים מהמומנטום העסקי, שכולל עוד רבעון שיא בהזמנות SaaS (תוכנה כשירות). הביקוש של ארגונים לפתרונות SaaS ממשיך להיבנות ברבעון השלישי. לקוחות פונים יותר ויותר לסייברארק במעבר שלהם לדיגיטל, ענן ותוכניות הפחתת סיכונים".

מוקדי ציין שההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) גדלו ב-40% ל-250 מיליון דולר. "כשאנו מסתכלים קדימה, נתחיל מעבר אקטיבי של העסק למודל הכנסות חוזרות ב-2021, על-ידי האצת עסקי ה-SaaS ומעבר ממכירות רישיונות תמידיים למנויים. כתוצאה מההזמנות החזקות בתחום ה- SaaS, התמהיל החזק של הכנסות חוזרות, והרחבת היצע מוצרי ה-SaaS שלנו, אנו בטוחים שהאסטרטגיה שלנו תייצר ערך בטווח הארוך לסייברארק, ללקוחות, לשותפים ולבעלי המניות".