לייטיקו גייסה 13 מיליון דולר כדי להטמיע חתימה דיגיטלית בארגונים

הסטארט-אפ מאפשר לבנקים ומוסדות פיננסים להעביר ללקוחות מסמכים למכשיר הנייד ולהחתים אותם על הסכמה מרחוק • המנכ"ל והמייסד צביקי בן ישי: "תהליך שינוי תנאי הלוואה בארה"ב לוקח תשעה ימים, אנחנו מקצרים את זה ל-30 דקות"

מייסדי לייטיקו / צילום: אורטל נגלס
מייסדי לייטיקו / צילום: אורטל נגלס

הסטארט-אפ לייטיקו (Lightico) המפתח כלים לאינטראקציה דיגיטלית בין ארגונים ללקוחות פרטיים, הודיע היום (ג') על גיוס 13 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן Oxx האירופית ובהשתתפות קפיטל וואן ונצ'רס והרמוני פרטנרס. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים של לייטיקו. 

כל הגיוס הנוכחי, שנסגר סופית לפני חודש וחצי, הוזרם לתוך החברה. סך הגיוסים של לייטיקו מגיע כעת ל-27 מיליון דולר. 

חברת לייטיקו נוסדה ב-2015. שניים מהמייסדים, צביקי בן ישי (מנכ"ל) ועומרי בראון (סמנכ"ל תפעול וכספים), נפגשו בקורס יזמות במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים במכללה למנהל ופיתחו את הרעיון במאיץ היזמות של המוסד. כחלק מההקמה הם צירפו שני מייסדים מתחום הטכנולוגיה -  ולדימיר לוין (ארכיטקט בכיר) וג'סטון ג'וש (סמנכ"ל טכנולוגיה). לדבריהם כבר בסיום תוכנית המאיץ היו להם לקוחות משלמים. 

כיום ללייטיקו יש מעל 240 לקוחות משלמים כדוגמת חברת התקשורת הבריטית בריטיש טלקום ובנק קפיטל וואן האמריקאי. הפתרונות של לייטיקו מאפשרים לארגונים כאלה לשתף מסמכים עם הלקוח באופן מאובטח דרך המכשיר הנייד, לקבל ממנו תמונות ותעודות בזמן אמת ולהחתים אותו אלקטרונית על הסכמה. 

"אנחנו עובדים עם ארגונים שפועלים עדיין בצורה עתיקה, דרך פקסים ושליחת מסמכים בדואר", אמר בן ישי בשיחה עם "גלובס". "בבנקים בארה"ב עדכון של תנאי הלוואה, שזה תהליך מאוד רלוונטי בתקופת הקורונה, לוקח תשעה ימים. אנחנו מקצרים את הזמן הזה ל-30 דקות להשלמת התהליך". 

לייטיקו מעסיקה כיום כ-70 עובדים, לעומת מצבת של 40 עובדים בזמן הגיוס הקודם באמצע 2019. מרבית העובדים מועסקים בישראל, כאן נמצא מרכז הפיתוח, עם מספר עובדים שנותנים תמיכה ללקוחות בארה"ב. מטרת הגיוס הנוכחי היא לחזק את הצד הטכנולוגי ואת מערך המכירות של החברה, כשלייטיקו מתכוונת להגיע ל-130 עובדים במהלך 2021. 

לדברי בן ישי, בעקבות הגיוס תוסיף לייטיקו עוד פונקציות שיאפשרו למשל לבצע זיהוי של הלקוח דיגיטלית דרך שאלות, במקום להשתמש בנציג שיקרא את השאלות בשיחת טלפון. 

"תקופת הקורונה האטה חלק מהתהליכים כיוון שהחברות בוררות יותר אלו טכנולוגיות הן מכניסות פנימה בימים אלו, אך במקרים אחרים זה האיץ תהליכים כי פתאום אי אפשר לחתום על הלוואות פנים אל פנים בגלל המגפה. יש מקומות בארה"ב שבהם לקוחות פשוט עוברים עם האוטו, עוצרים לזיהוי קצר ואז חותמים על מסמכים דרך המערכת שלנו".