לראשונה אפל משיקה מחשבי מק עם שבבים בייצור עצמי

אפל השיקה היום את השבב החדש למחשבי מק בפיתוחה: ה-M1 • ג'וני סרוגי הישראלי, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה באפל, הציג את השבב החדש שהוא, לפי אפל, יעיל ומהיר יותר

לאחר שבחודש שעבר השיקה את האייפון 12 ולפני חודשיים השיקה דגמי אייפד ואפל ווטש חדשים, אפל ערכה היום (ג') השקה נוספת כאשר הפעם במוקד עמדו מחשבי מק חדשים. כמו האירועים הקודמים, גם הפעם ההשקה הייתה אירוע וירטואלי בקמפוס ריק ללא קהל, בעקבות מגפת הקורונה.

ההשקה הנוכחית יישמה את ההכרזה של אפל מחודש יוני האחרון. לאחר 14 שנה שהמחשבים השולחניים והלפטופים שאפל ייצרה התבססו על המעבדים של אינטל, היום לראשונה הודיעה החברה על מחשבי מק עם שבבים שאפל עיצבה בעצמה, כמו במקרה של השבבים לאייפונים ואייפדים.

אפל השיקה היום את השבב החדש למחשבי מק בפיתוח עצמי : ה-M1 . ג'וני סרוגי הישראלי, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה באפל, הציג את השבב החדש שהוא, לפי אפל, יעיל ומהיר יותר. "זה ללא ספק השבב המהיר ביותר שייצרנו", אמר עליו מנכ"ל אפל טים קוק  השבב החדש כולל בתוכו 16 מיליארד טרנזיסטורים, לעומת 12.6 מיליארד שיש במעבד של האייפון 12.

מכיוון שהשבב החדש למק מבוסס על השבבים של האייפונים והאייפודים, המחשבים החדשים של אפל אמורים לספק כעת חוויה דומה יותר לשאר מוצרי החברה.

המחשב הראשון שיכלול את השבב החדש יהיה הלפטופ מקבוק אייר עם מסך 13 אינץ', שיהיה הדק והקל ביותר של אפל. מחירו יתחיל ב-999 דולר. לפי אפל, ה-M1 יספק לו מהירות עיבוד גבוהה פי 3.5 מהדגם הקודם שהגיע עם מעבד של אינטל וגרפיקה מהירה פי חמישה.

מחשב נוסף שיכלול את השבב של אפל יהיה המחשב השולחני מק מיני, שמחירו יתחיל ב-699 דולר. השבב החדש ישולב גם במחשב שלישי, הלפטופ מקבוק פרו עם מסך 13 אינץ', שמחירו יתחיל ב-1,299 דולר. אפל מסרה כי הסוללה של מקבוק פרו תאפשר 17 שעות של גלישה באינטרנט ו-20 שעות של צפייה בווידיאו, הנתונים הגבוהים ביותר של אפל עד היום. כל שלושת המחשבים יתחילו להישלח ללקוחות בשבוע הבא.

אפל גם הציגה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למחשבי מק- macOS Big Sur, שתהיה זמינה החל מיום חמישי.

לצפייה בהשקה: