סנאפצ'ט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי שפיתח בוט שמחליף נציג אנושי

החברה שהוקמה ב-2017 מתמחה בזיהוי קולי וחיקוי של האינטונציה האנושית • ווקה גייסה עד היום 6 מיליון דולר בלבד ונמכרת כעת לפי הערכות ב-70 מיליון דולר • 30 עובדי החברה יהפכו לעובדי סנאפ בישראל

מייסדי סנאפצ'ט, בובי מרפי ואוון שפיגל / צילום: AP Photo, AP
מייסדי סנאפצ'ט, בובי מרפי ואוון שפיגל / צילום: AP Photo, AP

הסטארט-אפ הישראלי ווקה (Voca.ai), שעוסק בפתרונות זיהוי דיבור, נרכש על ידי חברת סנאפ, מפתחת הרשת החברתית סנאפצ'ט. לפי הערכות, סכום הרכישה עומד על כ-70 מיליון דולר, אך הסכום לא פורסם רשמית.

ווקה הוקמה על ידי ד"ר אלן בקר ועינב איתמר ב-2017. ווקה מפתחת בוט שמחליף את הנציגים האנושיים במוקדי שירות לקוחות. הבוט מאומן על פי שיחות עבר לחקות את הנציג האנושי כולל שינויים בגובה הקול, מהירות הדיבור ומבטא.

הטכנולוגיה של החברה יודעת גם לזהות את הכוונות של הצד השני, האנושי, כולל ניתוח אינטונציה ורגשות. מטרת החברה היא שהלקוח לא ירגיש כי הוא מדבר עם נציג שירות וירטואלי.

ווקה גייסה עד היום 6 מיליון דולר בלבד. בין המשקיעים בחברה נמנים אמריקן אקספרס ונצ‘רס , לול ונצ‘רס ופלינט קפיטל. החברה מעסיקה 30 עובדים, שיהפכו להיות מרכז פיתוח של סנאפ בישראל.

אף שהטכנולוגיה של ווקה מיועדת במקור לעולם מוקדי השירות, היא יכולה לשמש גם למטרות אחרות. במהלך מגפת הקורונה, החברה התגייסה להקים אתר שיאסוף דגימות קול של אנשים, כדי ללמוד לזהות לפי קולם האם הם חולים או נשאים של נגיף הקורונה. ההנחה מאחורי האתר היא שהקורונה פוגעת בריאות ובדרכי הנשימה, ולכן משפיעה גם על הקול.

היכולות המגוונות האלה בתחום זיהוי והפקת דיבור אנושי הם כנראה מה שמעניין את סנאפצ'ט. האפליקציה השיקה למשל ביוני האחרון פונקציה של פקודות קוליות במסגרתן יכולים משתמשים לבקש פילטרים שונים שישנו את המראה שלהם. לדוגמה, המשתמשים יכולים לתת לאפליקציה פקודה קולית "להפוך את השיער שלי לוורוד", ואז הפילטר המתאים מופעל.