חסאן טואפרה צפוי להתמנות לראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית

טואפרה משמש כסגן מנהל רשות החברות הממשלתיות • התפקיד לא היה מאוייש בשנתיים האחרונות, מאז עזב איימן סיף • טואפרה גבר על שורה ארוכה של מועמדים, ומינויו יובא לאישור הממשלה

חסאן טואפרה / צילום: תמונה פרטית
חסאן טואפרה / צילום: תמונה פרטית

חסאן טואפרה (33), סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, צפוי להתמנות לראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית. טואפרה גבר על שורה ארוכה של מועמדים, ומינויו יובא לאישור הממשלה.

התפקיד לא היה מאוייש מאז סיים אותו איימן סיף, לפני שנתיים, בין השאר בגלל חילוקי דיעות עם ראשי הציבור הערבי. לפני שנה מונתה לירון הנץ, סמנכלית במשרד לשוויון חברתי, לממלאת מקום, אך רק לשלושה חודשים.

התפקיד חשוב מיוחד להמשך יישומה של תוכנית החומש 922 שהוארכה בשנה נוספת, וכן להכנתה של תבנית החומש הממשיכה, האמורה להיקבע במהלך 2021.

טואפרה, יליד מראר, שימש במשך כשנתיים רכז חשמל וחינוך ברשות החברות, ולפני כן היה רפרנט ברשות ני"ע. את ההתמחות בראיית חשבון עשה במשרד סומך חייקין. כשהיה סטודנט שימש ראש מדור קידום סטודנטים ערבים בהתאחדות הסטודנטים הארצית, קידם פרויקטים בנושאים אקדמיים ובתחומי התעסוקה וקשרי נוער־אקדמיה, והיה יועץ ליו"ר התאחדות הסטודנטים בעניין הסטודנטים הערבים. בשנים 2005־2006 היה חלק מארגון סדאקה רעות לשותפות נוער ערבי־יהודי.

טואפרה למד בבית הספר למדעים ואמנויות בירושלים. את לימודיו האקדמיים סיים בהצטיינות דקאן. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון ותואר ראשון בראיית חשבון וכלכלה, שניהם מהאוניברסיטה העברית, ושניהם בהצטיינות. מאז 2014 הוא משמש גם מרצה בחוג לחשבונאות וכלכלה במכללה האקדמית הדסה.

ברשות החברות הוא אחראי למעקב ולבקרה הכספית על ביצועי החברות הממשלתיות, על מהלכי ההפרטות, הנפקות של חוב סחיר וטיפול בסוגיות המימון השונות.

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים, ח"כ מירב כהן, מסרה כי "בחרנו בחסאן לאחר שקיימנו הליך מקצועי של מיונים וראיונות של מועמדים רבים ואיכותיים. התרשמנו שלחסאן יש יכולות מקצועיות גבוהות, שיאפשרו לו להוציא אל הפועל את החזון של הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית.

"בנוסף לניסיון של חסאן הוא גם מגיע עם תשוקה גדולה ורצון אמיתי להוביל מהלכים משמעותיים. אני מאחלת לחסאן הצלחה רבה בתפקיד המאתגר הזה שכולל עבודה מול כל משרדי הממשלה והשלטון המקומי. המטרה המשותפת שלנו היא לקדם פיתוח כלכלי-חברתי משמעותי ביישובים בערבים ולייצר שוויון הזדמנויות אמיתי לחברה הערבית."

חכ מירב כהן / צילום: מפלגת כחול לבן
 חכ מירב כהן / צילום: מפלגת כחול לבן

ממנכ"לית המשרד לשוויון חברתי ולגמלאים, גב' יעל מבורך, נמסר: "אני שמחה על ההחלטה למנות ראש רשות, גוף חשוב ביותר לפיתוח החיים הכלכליים והחברתיים בחברה הערבית. אני בטוחה כי ניסיונו המקצועי של חסאן יביא להישגים רבי ערך לחברה הערבית בישראל".

מחסאן טואפרה נמסר כי "אני מודה לשרה מירב כהן על החלטתה. הרשות היא ציר מרכזי בעבודת הממשלה לקידום הפיתוח הכלכלי בחברה הערבית ולצמצום הפערים. אני גאה ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם כלל השותפים ממשרדי הממשלה והחברה הערבית להשגת המטרה".

ממרכז מוסאוא שעתר נגד הניסיון של השרה לשעבר גילה גמליאל למנות לתפקיד מינוי שאינו ערבי, נמסר "יותר מ-120 אנשים מוכשרים ניגשו למכרז הזה, ביניהם אנשים שמחזיקים ניסיון מקצועי אדיר ותארים מתקדמים. אנחנו מברכים על המינוי ומאחלים לטואפרה הצלחה".

המנהלת השותפה במרכז מוסאוא סוהא סלמאן מוסא מסרה עוד: "נמשיך לקיים את תפקידנו לדרוש ייצוג הולם לערבים בשירות המדינה. בדיקה שערכנו ב-2019 העלתה שרק 5.6% מהעובדים במשרד לשוויון חברתי הם עובדים ערבים. אנחנו רואים מגמת שינוי בבחירת עובדים ומקווים שהמשרד יפעל ליישום מלא של החוק לייצוג הולם של ערבים בכל משרדי הממשלה".