אושר: מענק של 2,000 שקל למובטלים מעל 100 ימים

המענק יינתן באופן חד-פעמי למי ששולמו לו דמי אבטלה בעד תקופה של 100 ימי אבטלה בין 1 במרץ ל-17 באוקטובר 2020, בין אם רצופים ובין אם לאו, ובתנאי ששכרו הממוצע היה נמוך מהשכר הממוצע • בנוסף יינתן המענק למי שזכאי למענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה

ח"כ חיים כץ בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
ח"כ חיים כץ בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום (ד') בצהריים הסכם שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי, שיאפשר מענק של 2,000 שקל למי שנמצא באבטלה ממושכת בעקבות משבר הקורונה.

המענק יינתן באופן חד-פעמי למי ששולמו לו דמי אבטלה בעד תקופה של 100 ימי אבטלה בין 1 במרץ ל-17 באוקטובר 2020, בין אם רצופים ובין אם לאו, ובתנאי ששכרו הממוצע היה נמוך מהשכר הממוצע במשק. כמו כן יינתן המענק למי שזכאי למענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה. בני זוג הזכאים שניהם למענק יקבלו תוספת של 500 שקל כל אחד - כלומר מענק של 5,000 שקל למשק-הבית.

בשבוע שעבר ביטל ח"כ חיים כץ ברגע האחרון את הדיון על המענקים, בדרישה שההסדר יכלול מענה גם לחיילים בעלי משפחות ולמתנדבי שירות לאומי בעלי היתר עבודה שאיבדו את עבודתם בשל משבר הקורונה ואינם זכאים לדמי אבטלה. המענק היום אושר לאחר שנקבע כי ועדה משותפת של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת חוץ וביטחון תדון בהצעה לצו שייתן מענק לחיילים ולמשרתי השירות הלאומי, אשר יוגש לכנסת בימים הקרובים.

על-פי ההסכם שנחתם בין הממשלה לביטוח לאומי והובא היום לאישור ועדת העבודה והרווחה, מענקים ותוספת למענקים לפי הסכם זה ישולמו על חשבון אוצר המדינה באמצעות המוסד לביטוח לאומי, כאשר המוסד יגיש לממשלה, באמצעות משרד האוצר, חשבון מפורט של סכום ההוצאה לפי הסכם זה, שהוציא המוסד בפועל; ובהמשך הממשלה תשפה את המוסד, באמצעות משרד האוצר, בסכום תשלום המענקים שהוא ישלם לפי הסכם זה, וזאת לפי נוהל השתתפות אוצר המדינה בתשלומי המוסד לביטוח לאומי.

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר: "ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעתי בדבר מתן מענק בגובה 2,000 שקל לנמצאים באבטלה ממושכת ושנשחקו בהכנסתם, כולל בני 67 ומעלה, בעקבות הסגר וההגבלות הבריאותיות. אמשיך לסייע לעסקים הקטנים, לעצמאים ולשכירים, לצד המאבק על פתיחת מקומות העבודה והמסחר, תוך הקפדה מלאה על כללי הבריאות".

ח"כ אופיר כץ מסר: "אני מודה לשר האוצר שנעתר לבקשתי לכלול גם את בני ה-67 ומעלה במענק החשוב שיסייע לאזרחים בתקופה מורכבת זו".