כך הצליח תומר וינגרטן להגדיל את השווי של סנטינל וואן פי שלושה בפחות משנה

תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן ואחד ממייסדיה, מספר בראיון ל"גלובס" על הגיוס שהביא את החברה לשווי של 3 מיליארד דולר ("היינו צריכים להדוף משקיעים") ועל הבחירה לא להנפיק בשלב זה: "אנחנו רוצים לעשות מהלכים שיהיה מסובך לעשות כחברה ציבורית"

תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן נכנסה למשבר הקורונה מצוידת במזומנים. באמצע פברואר, כשאף אחד לא צפה את ההשפעות של הקורונה, גייסה החברה 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר (אחרי הכסף). עברו תשעה חודשים, הקורונה הגדילה את הצורך במוצרי החברה, המניות של המתחרה זינקו - והחברה שהוקמה על ידי שני חברי ילדות מפתח תקווה כבר שווה כ-3 מיליארד דולר.

"המעבר לעבודה מהבית מאוד היטיב איתנו, כי זה הוריד את ההגנות ברשת וייצר פוקוס ענק על אבטחת מכשירי הקצה. קיבלנו הרבה פניות ממשקיעים והיה סביבנו הרבה עניין, היינו יכולים לגייס מיליארד דולר אם היינו רוצים. אחד האתגרים בסבב הגיוס היה לגייס רק 267 מיליון דולר", מספר תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן ואחד ממייסדיה, בראיון ל"גלובס". "רצינו לבחור את המשקיעים הכי טובים, שגם יהיו איתנו בטווח הארוך ולא ימכרו את האחזקות אחרי ההנפקה".

סנטינל וואן גייסה במהלך השנים סכום של 500 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה טייגר גלובל, שכבר הובילה את סבב A של החברה, השתתפה גם בשאר הסבבים, אך כעת החליטה לקחת שוב את ההובלה. בסבב השתתפו גם סקויה קפיטל גלובס אקוויטיס והמשקיעות הקיימות, טינסייט ו-Third Point. בעלי מניות נוספים בחברה הם בין השאר Upwest, סמסונג ונצ'רס, אקסל, רד פוינט ועוד.

שוק ההנפקות פתוח. סיפרתם בעבר שאתם כבר מכינים את החברה להנפקה. למה לא ללכת לשוק הציבורי?
"אנחנו לא ממהרים לשם. אנחנו בתהליך בנייה, ויש הון זמין בשוק הפרטי. אנחנו רוצים לעשות כמה מהלכים שיהיה מסובך יותר לעשות אותם בתור חברה ציבורית. אנחנו פחות מדברים על האסטרטגיה שלנו, אבל אני די בטוח שתראו אותנו עושים רכישות משמעותיות. יש בשוק לא מעט הזדמנויות ואנחנו חושבים איך ליהנות מהן. מהירות, גמישות ואגרסיביות לא תמיד הולכים יד ביד עם מוכנות לשוק הציבורי. אני חושב שנהיה מוכנים להנפקה בתוך שנה".

אין חשש ששוק ההנפקות יהיה סגור? הבנקאים לא לוחצים ללכת להנפקה?
"תמיד יש חשש כזה, זה באמת קשה מאוד לדעת. כרגע יש קונצנזוס די אחיד בקרב כמעט כל הבנקאים שאנחנו בקשר איתם, שהשוק יהיה פתוח. האם הם לוחצים? לא מכיר את המושג 'לוחץ', עלי אף אחד לא לוחץ. אנחנו משתפים דעות, הם אומרים שכדאי לנו, אבל זה נכון תמיד והם גם מבינים את השיקולים שלנו. אף אחד לא לוחץ - לא הדירקטוריון ולא הבנקאים".

"שיעורי רווחיות גבוהים"

וינגרטן (37), שחי היום בארה"ב, הקים בעבר סטארט-אפ, dPolls, שפיתח מערכת שניתחה מענה של אנשים לסקרים ומצאה סנטימנט בתשובות שלהם. החברה נרכשה על ידי חברת המחקר נילסן בשלב מוקדם ו-וינגרטן נשאר לעבוד שם במשך מספר שנים. סטארט-אפ נוסף בו היה מעורב הוא Carambola, שעוסק בתחום של פרסום וידאו, ועדיין פועל. את סנטינל וואן הקים ב-2013 ביחד עם חבר ילדות שלו, אלמוג כהן, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה.

סנטינל וואן מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט. מספר העובדים בה עומד על כ-630, מתוכם 265 בישראל. בחברה ממשיכים לגייס ויש להם 50 משרות פתוחות בישראל. וינגרטן לא מוכן לחשוף את הכנסות החברה, אך ציין כי החברה צומחת השנה ב-100%, כי "שיעורי הרווחיות שלנו הם מהטובים בשוק התוכנה" וכי net dollar retention rate עומד על 130% (נתון שמשקף את ההכנסות של חברות SaaS מהלקוחות הקיימים שלהן).

השוק של סנטינל וואן עבר הרבה זעזועים בשנתיים האחרונות, בעיקר בגלל תהליכים שעברו על החברות ששלטו בשוק המסורתי, כמו סימנטק ומקאפי. סימנטק למשל נרכשה על ידי ברודקום בסוף 2019, ווהתמודדה עם קיצוץ בהוצאות שלה. "אנחנו מנצחים את סימנטק ומקאפי ב-95% מהעסקאות, אבל זאת לא חוכמה. המתחרה היחידה שלנו היא CrowdStrike, שגם אותה אנחנו מנצחים ב-70% מהמקרים. הטכנולוגיה שלה כנראה פחות מתוחכמת ואנחנו עושים את מה שהיא עושה בלי לספק שירותים, שם בערך שלי מכוח האדם".

"צ'ק פוינט נפגעת"

חברת CrowdStrike הונפקה לפני כשנה וחצי ומנייתה נסחרת במחיר של פי 3.5 ממחירה בהנפקה. השווי קשור לשיעור הצמיחה של החברה השנה (70%), אך גם לעלייה במכפילים בשוק הציבורי, שהשפיעו גם על השוק הפרטי. החברה נסחרת לפי שווי של 27 מיליארד דולר, כשההכנסות שלה בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו ב-625 מיליון דולר.

"מניות של חברות SaaS כמו שלנו נוסקות", אומר וינגרטן. "עם זאת, רואים שבחברות שמושתתות על חומרה זה ההיפך, הן לא מקבלות את המכפילים הגבוהים. אני חושב שצ'ק פוינט חד משמעית נפגעת. העולם הופך לחברות מבוססות תוכנה ולמיטב ידיעתי והבנתי היא לא שם ולא קרובה להיות שם, אלא אם כן תעשה מהלך רכישה משמעותי. לדעתי נראה אותה כל עוד יש את הפיירוול, שזה אומר לפחות בעשור הקרוב".

מה האתגר הטכנולוגי שלכם כעת?
"האתגר הוא לא באבטחה עצמה, אלא ביכולת לפעול בהיקפים גדולים. אנחנו מנטרים עשרות טרה בייט ביום פר לקוח ובסופו של דבר כל המידע הזה משודר לענן, מאונדקס, מנותח וצריך להחזיר אותו ללקוח. וכל זה באפס זמן".

עוקפים את התחזיות

איך התמודדתם עם תקופת הקורונה?
"נכנסנו לתוך התקופה הזאת עם הרבה מומנטום. אין דבר שעוצר אותנו בשוק חוץ מהביצוע - השאלה אם נגיע רחוק תלויה רק בנו, ביכולת שלנו להתאים את עצמנו למצבים שונים, להגיב לשוק, לחזות מה הולך לקרות. ואני חושב שידענו להיות קשובים למה שקורה בשוק. בנינו אינסוף מודלים כדי להבין איך אנחנו מתמודדים עם כל מיני מצבי קיצון וחיכינו רבעון שלם כדי לראות איך אנחנו ביחס למדדים שלנו. הבנו שאנחנו במצב טוב ואפילו עוקפים את התחזיות.

"הקצב שזזנו בו ב-6-7 החודשים האחרונים היה אפילו יותר מהיר ממה שהיה לפני כן. פתאום כולם זמינים ואפשר לדחוף 14 פגישות של חצי שעה ביום, אבל צריך לאזן את זה גם עם מנוחה. תמכנו בעובדים במה שרק היינו יכולים. לפעמים התקשורת מרחוק טיפה מוזרה, אבל ברמת התקשורת הפנימית בארגון די עברנו מהפכה - מעדכון פעם ברבעון התחלנו לקיים סשנים מקומיים, שינוי התהליך של הצטרפות לחברה, הצמדת מנטור לעובד ועוד".

סנטינל וואן

הוקמה ב-2013 על ידי תומר וינגרטן ואלמוג כהן, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה ● מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה, שרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט ● מעסיקה 630 עובדים, מתוכם 265 בישראל ● גייסה במהלך השנים 500 מיליון דולר ● בין המשקיעים בה: סקויה, טייגר גלובל, אינסייט, Upwest ועוד