הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה; נייר חדרה קפצה ב-12%, נייס ב-4.3%

טאואר עמדה בתחזיות הרבעון השלישי ונתנה תחזית טובה לרבעון הבא • עליות בולטות רשמו מניות אזורים, אופקו, החברה לישראל, איי.סי.אל, דלק רכב ואודיוקודס • איי.סי.אל (כיל) תחלק דיבידנד של 29 מיליון דולר

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 רשם ירידה של 0.75% ואילו מדד ת"א 90 רשם עלייה של כ-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד ת"א 35 עלייה של כ-3.2%, ומדד ת"א 90 עלה השבוע ב-3.3%. 

עליות בולטות רשמו היום מניות אזורים , אופקו, החברה לישראל, איי.סי.אל, דלק רכב  ואודיוקודס.

גם נייס  בלטה בעלייה חדה במחזור גבוה לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות טובים לרבעון השלישי. 

מנגד, ירידות חדות נרשמו במניות עזריאלי , סופרגז, אוגווינד, פועלים  ומטריקס. 

16:20

מגמה שלילית בבורסה לקראת סיום המסחר. מדד ת"א 35 נסחר בירידה של 0.75% ומדד ת"א 90 נסוג בכ-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

מניות נייר חדרה , ויקטורי ואיי.סי.אל בולטות בעליות חדות. 

14:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בנטייה לירידות קלות על רקע עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד ת"א 3 מאבד 0.45% ות"א 90 עבר לירידה של 0.3%. 

מנייתה של טאואר  מזנקת לאחר הדוחות. טאואר עמדה בתחזיות האנליסטים וסיפקה תחזית חזקה לרבעון הרביעי. החברה דיווחה על הכנסות של כ-310 מיליון דולר ברבעון השלישי על  רווח נקי מתואם של 18 סנט למניה. טאואר העלתה תחזית וצופה כעת הכנסות של 340 מיליון דולר ברבעון ההאחרון של 2020.

מיקרונט  המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מחשוב לניהול ציי רכב ועובדי שטח, מדווחת על קבלת אישור איגוד התקשורת הסלולרית והאינטרנט האמריקני לתקן ה-PTCRB, עבור מוצר המצלמה החכמה של החברה (Micronet Enhanced SmartCam). האישור מוודא את תאימות המוצר לתקן של מפעילי רשתות הסלולר בצפון אמריקה, שהנו שוק יעד מוביל לחברה עבור מוצר זה.

12:00

מניית חברה לישראל קופצת ב-5% והחברה הבת איי.סי. אל (כיל) עולה בכ-3% ומובילות את העלייה במדד ת"א 125 בעקבות דו״חות טובים מהצפי, אם כי תוצאות הרבעון השלישי של 2020 של כיל הושפעו ממגפת הקורונה ומהירידה הנובעת ממנה בפעילות התעשייתית ובייצור נפט גולמי, כמו גם מהמשך סביבת המחירים הנמוכה לדשני קומודיטי, אשר השפיעה על המכירות ועל הרווח התפעולי.

11:00

מטריקס  מאבדת גובה לאחר הדוחות. החברה רשמה גידול של כ-2.3% בהכנסות לרמה של 975 מיליון שקל ורווח נקי של כ-45 מיליון שקל. החברה ציינה כי באשר לקיצוצים משמעותיים בתקציב הממשלתי המתוכנן בשל עלויות משבר הקורונה, בד בבד עם הצפי לריבוי מכרזים ועסקאות ולגידול בביקושים של המגזר הממשלתי עם אישור תקציב הממשלה, עשויים להיות השפעות מעורבות על עסקי החברה במגזר הממשלתי.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד ת"א 35 משיל 0.2% בפתיחה, ומנגד ת"א 90 עולה ב-0.6%. הבנקים יורדים סביב ה-1%. 

מניית גלוברנדס מזנקת ב-6% לאחר הדוחות. איי.סי.אל עולה בכ-4% לאחר הדוחות.

09:40

כיל פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. המכירות ברבעון הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר, בדומה לרבעון הקודם וירידה של 9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2019. הרווח התפעולי הסתכם ב-100 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 106 מיליון דולר, ירידה של 50% ושל 47%, בהתאמה, בהשוואה לרבעון השלישי של 2019. ה-EBITDA המתואם הסתכם בסך 226 מיליון דולר, ירידה של 26% בהשוואה לרבעון השלישי של 2019. 

אפריקה מגורים מכרה בשוק החופשי 101 יח"ד ברבעון השלישי של השנה, וזאת לעומת 68 יח"ד ברבעון קודם ו-99 יח"ד ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מהדוחות שפרסמה הבוקר החברה. בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה בכ-5% לכ-20 מיליון שקל.

 5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות בפתיחה בת"א: המומנטום החיובי מההודעה של פייזר נמשך

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בטריטוריה הירוקה וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו יורק, שם הסנטימנט החיובי בהמשך להודעת פייזר על תוצאות טובות בניסוי בחיסון לקורונה המשיך גם אתמול במסחר כאשר הנאסד"ק קפץ ב-2%.

המניות הדואליות צפויות לספק רוח גבית למסחר ומנגד הירידות שנרשמות כעת בחוזים העתידיים בניו יורק עשויים להכביד. אופקו חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של כ-3%, אורמת עם פער חיובי של 1.5%, איי.סי.אל עם פער חיובי של 0.7%, טאואר עם פער חיובי של 1.5% לקראת פרסום הדוחות היום. מנגד טבע חוזרת עם פער שלילי של כ-1%.

2. הקלות בהגבלות: אילת וים המלח בדרך להיפתח

מליאת הכנסת אישרה אמש את חוק "האיים הירוקים" בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 26 ח"כים וללא מתנגדים או נמנעים. הממשלה תוכל להכריז על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות", אם כי האישור לא כולל את אפשרות לפתוח מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות שאינם בתוך מלונות. תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות אחת לשבוע. כניסת התיירים לעיר תתאפשר רק אחרי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה.

3. מאקרו עולמי: צמיחה בבריטניה ודרישות אבטלה בארה"ב

היום צפויים להתפרסם שלל נתוני מאקרו מכלכלות העולם, בהם מדד המחירים לצרכן בגרמניה, וגם בארה"ב; בבריטניה פורסמו נתוני התוצר לרבעון השלישי בצל הקורונה לצד נתוני התפוקה התעשייתית; בארה"ב יפורסמו נתוני דרישות האבטלה השבועיות; נשיאת הבנק האירופי קריסטין לגארד צפויה לשאת הערב דברים בנוגע למצב גוש האירו בצל הקורונה.

4. עונת הדוחות נמשכת: טאואר במוקד

חברת השבבים ממגדל העמק טאואר צפויה לפרסם היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. יבואנית מוצרי טבק ועישון גלוברנדס פרסמה דוחות רבעוניים שמצביעים כי הקורונה הטיבה עם השורה התחתונה והעליונה. ההכנסות (בניכוי מס קנייה) עלו בכ-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-139 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-20.3 מיליון שקל, צמיחה של 10% בהשוואה לרווח של 18.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

5. תולים תקווה במלונאות: פתאל מגייסת חוב

רשת המלונות פתאל החזקות השלימה את השלב הציבורי של הנפקת אגרות חוב שקליות הניתנות להמרה - סדרה 1 (סדרה חדשה). במסגרת השלב הציבורי זכתה החברה לביקושים בהיקף של כ-403 מיליון שקל ובשני השלבים לביקושים של כ-866 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-315 מיליון שקל. השלב הציבורי ננעל במחיר של 1,052 שקל ליחידה (1,000 שקל ע.נ.) - המשקף תשואה אפקטיבית שקלית שנתית של 2.9%, לעומת מחיר מינימום של 980 שקל ליחידה.