קבינט הקורונה מתכנס: לא צפוי לקבל החלטות חדשות בשל מחלוקות בין הליכוד לכחול לבן

ראש הממשלה הציע להקים ועדת שרים ברשותו שתהיה אחראית לטיפול בנושא החיסונים • שר הביטחון בני גנץ הודיע כי הוא מתנגד לעוצר בשעות הלילה ודורש להעביר בהקדם את העלאת הקנסות ולהטיל יותר סגרים בערים אדומות

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו, אך לא צפוי להגיע להכרעות וזאת בשל חילוקי דעות בין הליכוד לבין כחול לבן.

שר הביטחון בני גנץ, הנמצא בביקור עבודה בקפרסין, פרסם הודעה לפיה הוא מתנגד לעוצר בשעות הערב/לילה ודורש להעביר בהקדם את העלאת הקנסות ולהטיל יותר סגרים בערים אדומות. בנוסף הוא מבקש לפתוח את כיתות ה׳ ו ׳ בערים ירוקות וכן את המסחר באותן הערים.

שר האוצר ישראל כ"ץ, מציע לפתוח את הקניונים עד לשעה 21:00 , תוך שהוא מסכים לאפשרות של עוצר לילי.

יותר מוקדם היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי בראיון בגלי צה"ל, כי עוצר לילי אינו דבר יעיל וכי אפשר יהיה להתקדם עם פתיחת כיתות ה׳ ו׳ בשבוע הבא.

ביום א׳ הקרוב, אמורים שני האיים הירוקים - אילת וים המלח - לשוב לפעילות בכפוף לביצוע בדיקות בכניסה לאותם האזורים.

במהלך הדיון בקבינט אמר נתניהו כי היום לא יתקבלו החלטות, אלא רק ביום א' הקרוב. בנוסף הציע נתניהו להקים ועדת שרים לטיפול בנושא החיסונים. בראש ועדת השרים יעמוד נתניהו ומטרתה תהיה פיקוח על ייבוא החיסונים וחלוקתם.

במהלך הדיון בקבינט דיבר פרופ׳ רוני גמזו, מי שאמור לסיים תוך כמה ימים את תפקידו, והזהיר מפני עלייה נוספת של נדבקים בקרב קהיליות חרדיות.

לדבריו, "אנחנו מצליחים להעביר יישובים אחורה מהבהוב. אנחנו רוצים בזהירות לומר שמקדם ההדבקה, עולה במגזר החרדי וזה דורש המשך עבודה שלנו בעיקר בהיקף הבדיקות. אנחנו רואים הרבה משמעת, אבל אנחנו רוצים את הגדלת הבדיקות", הוא אמר.