שתי רקטות נורו מרצועת עזה לישראל; צה"ל תקף עמדות חמאס בתגובה

דובר צה"ל מסר כי תקף תשתית תת קרקעיות ועמדות של חמאס ברצועה "בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל" • מוקדם יותר, אזעקות הופעלו באשדוד ובאזור השפלה בעקבות שני שיגורים שנורו מהרצועה • רסיסי יירוט אותרו בבת ים

עזה משגרת טילים לעבר ישראל / צילום: Khalil Hamra, Associated Press
עזה משגרת טילים לעבר ישראל / צילום: Khalil Hamra, Associated Press

דובר צה"ל מסר היום כי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תקפו תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. זאת, "בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה". מוקדם יותר, הופעלו אזעקות בעיר אשדוד ובאזור השפלה בעקבות שני שיגורים שזוהו מהרצועה. דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

מוקדם יותר מסר צה"ל כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. בשיגור הראשון לא הופעלה התראה, זאת "בהיעדר צורך". ואילו השיגור הנוסף הפעיל את האזעקות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. "לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות", נמסר. תושבי מרכז הארץ דיווחו כי שמעו פיצוץ עז.

באיחוד והצלה דיווחו כי בעקבות הפיצוצים והאזעקות שנשמעו הם טיפלו בשלושה נפגעי חרדה בחולון, בת ים ואשדוד. יצחק מוגרבי, חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה, סיפר כי "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, ביתי בת ה-15 קיבלה התקף חרדה בעקבות הפיצוצים העזים, אני מלווה אותה ותומך בה". בזירת האירוע בבת ים נראו חלקי טיל יירוט שנפלו באזור הטיילת בעיר.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, אמר לאחר נפילת הרסיסים באזור הטיילת בעיר כי "אלו שהתעוררו בעקבות הפיצוץ, כיפת ברזל הופעלה לפני 20 דקות ככל הנראה בשל ירי, לא לכיוון בת ים". הוא הוסיף כי חלק מהרסיסים של טיל כיפת נפלו בכמה רחובות שסמוכים לטיילת וגם באזור החוף. "אנחנו כרגע עושים סריקות, אבל אין נפגעים והכל בסדר", אמר. 

האזעקות מגיעות לאחר כחודש ללא שיגורים מרצועת עזה. בחודש שעבר, שני רקטות נורו לעבר עוטף הרצועה ואשקלון, אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל. בתגובה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדי חמאס ברצועת עזה. על פי צה"ל, חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נמסר. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

אתמול תפס צה"ל חשוד שחצה את גדר הגבול מלבנון לישראל ונתפס על ידי כוחות צה"ל סמוך לגדר באזור הכפר רג'ר. החשוד נתפס בעקבות זיהויו על ידי תצפיות, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. מוקדם יותר הערב, ירה צה"ל פצצות תאורה באזור הגבול, בעת החיפושים אחר החשוד. גורמי ביטחון מעריכים כי מדובר בניסיון של חיזבאללה לבחון את ערנות כוחות צה"ל לאורך הגבול.