"השכנים הזהירו אותנו מראש: נעשה הכול שזה יקח לכם כמה שיותר זמן"

פרויקט הריסה ובנייה ברחוב המעיין 39 בגבעתיים יצא לדרך בשבוע שעבר אחרי שמונה שנים

המעיין 39 , גבעתיים / הדמיה: א.א סטודיו
המעיין 39 , גבעתיים / הדמיה: א.א סטודיו

סיפור הפרויקט:

בועז צילקר, אחד מבעלי הדירות בפרויקט, מספר: "בהתחלה התכוונו לעשות תמ"א 38/1, כבר הגענו למצב של כמעט חוזה עם יזם קטן, אבל אחד הדיירים שכנע אותנו לעשות תמ"א 38/2. מה שהכי קסם לאנשים הייתה העובדה שלא יבנו להם על הראש את הבניין. כולם הבינו שזה עדיף מבחינת הנוחות ומבחינת התוצאה. קיבלנו בניין חדש, וקומה יותר גבוהה. מוצר יותר איכותי.

"עבדנו הרבה בשביל שזה יקרה. זאת הייתה תקופה מאוד מאוד עמוסה. רק לכנס פגישה של 12 דירות זה קשה. היו הרבה כאלה שרצו יותר מסיבות שונות. אחד כי הייתה לו דירה יותר גבוהה, אחד כי הדירה דווקא בקומה נמוכה והוא לא צריך מעלית. הגישה שלנו הייתה שאף אחד לא מקבל תנאים מיוחדים אחרת לא נצא מזה - כל אחד מפסיד משהו ומרוויח משהו אחר. 

"זה התעכב הרבה בגלל עררים של שכנים שעלו לוועדת הערר. הוועדה קיימה בזה דיון יותר מ-11 חודשים אחרי שהוגש הערר. ואז היא קבעה סיור ולקח עוד חודשים עד שהתקיים הסיור, ואחר כך עד שהוועדה פרסמה את ההחלטה שלה עברו עוד חודשים. השכנים התלוננו שנסתיר להם את הנוף. הם אמרו לנו מראש, 'נעשה הכול שזה יהיה ייקח לכם כמה שיותר זמן'. הם אמרו דוגרי וזה באמת לקח הרבה זמן.

"אנחנו רצינו לבדוק אפשרות לעשות פרויקט משותף והיה פוטנציאל לזה, אבל הם לא רצו. אחר כך ולקח עוד הרבה זמן עד שאישרו את התוכניות בעירייה.

"צריך לקחת בחשבון שזה פרויקט ארוך, זה עניין של עשר שנים. אם אתם חושבים שתצטרכו לממש את הנכס מסיבות שונות במהלך הדרך, שווה להתייעץ עם מומחה מס, כי לא תמיד אפשר למכור את הדירה".

המעיין 39 , גבעתיים / הדמיה: א.א סטודיו
 המעיין 39 , גבעתיים / הדמיה: א.א סטודיו

התמורה ליזם:

במקום ייבנה מבנה חדש בן 7 קומות ובו 36 יחידות דיור, מהן 12 חוזרות לבעלי הדירות, ו-24 מוצעות למכירה.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, עם חניה בחניון תת קרקעי.

לו"ז:

החוזה בין הדיירים לחברה נחתם ב-2012. בשבוע שעבר החלה הריסת המבנה הישן והבנייה תחל בקרוב. צפי האכלוס הוא ל-2023.

המצב הישן: בניין בן 3 קומות על עמודים, 12 דירות.
יזם: חברת אפריקה התחדשות עירונית, מבית אפריקה ישראל מגורים
ביצוע: חברת פורמה, מקבוצת דניה (לשעבר "דניה סיבוס")
בא כוח הדיירים: עו"ד גיא פרבמן