ארה"ב | דעה

ארה"ב צריכה להשקיעה בתשתיות שלה, ועכשיו

ממשלת ארצות הברית לא השקיעה בתשתית באופן נרחב במדינה מאז סוף שנות החמישים • את הדרישה לשדרוג התשתיות מניעים 3 גורמים עיקריים: גידול האוכלוסייה, עם תופעות כמו עיור, סיכוני אקלים, וכמובן הטכנולוגיה

האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock
האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock

23% מהכבישים העירוניות בארה"ב זקוקים לתיקון, 9.1% מהגשרים בארה"ב רעועים מבחינה מבנית, מספר ההרוגים בתאונות דרכים עלה ב-14% מאז 2014, כבישים משובשים גרמו להוצאה של 112 מיליארד דולר בתיקון רכבים ועיקוב תחבורתי גורם לאי פרודוקטיביות והוצאות על דלק שעולים למשק בהפסדים של מיליארדי דולרים.

אך לא מדובר רק בתשתיות הקלסיות של תחבורה, 70% מקווי חשמל במדינה הם בני מעל 25 שנה (ישנים), שרפות היער בקליפורניה שהתרחשה ב-2018, הגדולה אי פעם שתועדה במדינה, שנוצרה ככול הנראה עקב קו מתח פגום ועלתה יותר מ-16.5 מיליארד דולר בנזקים.

אז אתם עדיין שואלים מדוע ארה"ב זקוקה בדחיפות לשדרוג התשתיות שלה?

תשתיות של מדינה משמשות כדם החיים הזורם בגוף של כלכלת המדינה. תשתיות טובות יכולות להוביל לשגשוג כלכלי ולצמיחה של התוצר הלאומי (GPD) במידה ויתוחזקו כראוי. לצערי, במהלך השנים ארצות הברית הזניחה את התשתית שלה וכעת המדינה כולה זקוקה לשיפוץ מאסיבי.

למעשה ממשלת ארצות הברית לא השקיעה בתשתית באופן נרחב במדינה מאז סוף שנות החמישים. מעבר לכך, רוב התשתיות בארה"ב כמו כבישים מהירים, מסילות ברזל, נמלי הים, מתקני הטיפול בפסולת ורשתות החשמל התקרבו לסוף חייהם והופכים כעת להתחייבויות שעולות למדינה מאות מיליארדי דולרים בשנה.

אפילו האיגוד האמריקאי של מהנדסים אזרחיים (American Society of Civil Engineers) דירג לאחרונה את מצב התשתיות הנוכחי של ארה"ב ברמה של D + והעריך כי המדינה זקוקה להשקעה של כ-2 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב בכדי לעדכן ולתקן כראוי את התשתיות הקיימות.

ללא חבילת מימון מהותית של ממשלת ארצות הברית, התשתיות ימשיכו להידרדר וארה"ב מסתכנת בהפסד של 3.8 טריליון דולר בתמ"ג ו-2.5 מיליון משרות עד שנת 2025.

את הדרישה לשדרוג התשתיות מניעים 3 גורמים עיקריים: גידול האוכלוסייה, עם תופעות כמו עיור, סיכוני אקלים, וכמובן הטכנולוגיה.

מבחינה דמוגרפיות האוכלוסייה בארה"ב צפויה להגיע ל -400 מיליון עד שנת 2060, ומפעילת כבר היום לחץ גדול על מערכת התשתיות האמריקאית. גידול זה יחד עם מגמת העיור - הדורות הצעירים שעוברים לערים הגדולות, יגדילו את הביקוש להקמת מערכות תחבורה עירוניות טובות יותר.

בנוסף, התדירות העולה של אסונות טבע והחששות משינויי האקלים מזכירים את הצורך בהשקעות בתשתיות, כמו ערים בפלורידה שחשופות לנזקי הוריקן וערים בקליפורניה שפגיעות לנזקי השריפות. העלות המצטברת של 240 אסונות הטבע בשנים 1980-2018 היא יותר מ- 1.6 טריליון דולר.

לבסוף, הטכנולוגיה היא כמובן מנוע הצמיחה הבא של עולם התשתיות והחדשנות והתשתית שלה דורשת שדרוג או החלפה של המערכות הקיימות. ההתקדמות בתחומים כמו AI - אינטליגנציה מלאכותית, IOT (אינטרנט של הדברים) ורכבים אוטונומיים הם רק מספר דוגמאות לחדשנות שצפויה לשנות באופן מהותי את התשתיות הדיגיטליות בארה"ב.

עולם אלחוטי שתמיד מחובר

התשתיות הקלאסיות של הערים והטכנולוגיה המודרנית שזורות היום אחת בשנייה יותר מאי פעם. העולם של המאה ה -21 הוא אלחוטי ותמיד מחובר, לוויינים ומגדלים סלולאריים מאפשרים כיום גישה מידית לתקשורת ומידע.

הטכנולוגיה החדשה בתחום, רשתות ה-5G הן מהירות יותר, עם רוחב פס גדול יותר שדורשת רשתות מהירות, עם קיבולת רבה, ולכן התשתית צריכה לצמוח על מנת להפוך את זה לאפשרי.

מגדלי הסלולר הישנים, גדולים ותופסים מקום רב, לעומת זאת, רשתות 5G מורכבות מתחנות ממסר קטנות ורבות בעלות טווח קצר אך חזקות יותר. יישום הולם של רשתות 5G כרוך בפריסת מאות אלפי תאים ברחבי ארה"ב ודורש שיתוף פעולה משמעותית בין המגזר הציבורי והפרטי.

רוחב הפס מ-5G הוא הכרחי למיליוני מכשירי ה-IOT, האינטרנט של הדברים, להתחבר לרשת בו זמנית. דמיינו לעצמכם רמזורים שמתחלפים באופן דינאמי בכדי לגרום לתנועה לזרום בצורה חלקה יותר, רכבים שמתקשרים זה עם זה ותשתיות דיגיטליות שיודעות בדיוק מתי צריך לתקן אותן.

גם הטלפונים החכמים והמכשירים הלבישים שלנו הופכים אותנו לפרודוקטיביים יותר, לדוגמא בנאנג'ינג שבסין, מוניות, אוטובוסים ורכבים פרטיים מצוידים בחיישן מעבירים נתונים למרכז מרכזי מידע ששולחים התראות לסמארטפונים של הנוסעים.

תשתית ה-IoT תהיה גם מכריעה בשילוב של כלי רכב אוטונומיים, המסתמכים על העברת נתונים מהירה כדי לקבל החלטות נהיגה בשבריר של שנייה.

נותני השירותים בתשתיות הקלאסיות גם ייהנו מהתפתחות הטכנולוגיה, עם מדדים חכמים שעוקבים אחר השימוש במים וחשמל, וחלוקה יעילה של משאבים אלו בערים. בסינגפור, טוקיו וניו יורק התחייבו להוציא יותר ממיליארד דולר על תכנון ערים חכמות, והשקעות שכאלה ימשיכו ולהתרחב בארה"ב. 

הכותב הוא אנליסט מחקר ב-Global X חברת תעודות הסל המובילה בארה "ב