אפריקה ישראל תחליף את קרסו נדל"ן בפרויקט בהיקף 1.5 מיליארד ש'

מדובר בפרויקט התחדשות עירונית בשכונת קטמונים בירושלים • בסיום הפרויקט המתחם יכלול חמישה מבנים חדשים עם מעל ל-30 קומות וכ-1,000 יחידות דיור חדשות

פרוייקט התחדשות בשכונת קטמונים בירושלים / צילום: הדמיה: אול אין
פרוייקט התחדשות בשכונת קטמונים בירושלים / צילום: הדמיה: אול אין

חברת אפריקה ישראל חתמה עם חברת ההתחדשות העירונית הירושלמית קדמת היובל על שיתוף פעולה בפרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב בר יוחאי בשכונת קטמונים בירושלים. הפרויקט קודם עד כה ע"י חברת קרסו נדל"ן וקדמת היובל ונודע בשם "קדמת גונן". למעשה, אפריקה ישראל מחליפה את קרסו בשותפות. לפי דברי אסף סימון, מנכ"ל אפריקה ישראל התחדשות עירונית, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט נאמד ב-1.5 מיליארד שקל.

שטחו של מתחם הפרויקט הינו 52 דונם ונמצאים בו כיום חמישה מבנים בעלי 3 קומות על עמודים ובהם 376 יח"ד. בסיום הפרויקט המתחם יכלול חמישה מבנים חדשים עם מעל ל-30 קומות וכ-1,000 יחידות דיור חדשות. הפרויקט יציע תמהיל דירות של החל מ-2 ועד 6 חדרים בדירות פנטהאוז ומיני-פנטהאוז. לפי ההערכה, תחילת הקמת הפרויקט תהיה בתוך כשנתיים.

בבניינים החדשים יהיו מגוון שירותים, כדוגמת מועדון דיירים, חדרי כושר ועוד. סביבת הפרויקט תכלול פארק ציבורי נרחב, נגישות לקווי תחבורה ציבוריים הכוללים שתי תחנות לקווי הרכבת הקלה המצויים במרחק הליכה קצר, ושטח מסחרי בהיקף של כ-1,600 מ"ר. על האדריכלות של הפרויקט החדש חתומה האדריכלית מיכל דלה פרגולה.

מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, אסף סימון: "מזה מספר שנים הגדרנו את העיר ירושלים כיעד אסטרטגי של החברה מתוך אמונה מלאה בפוטנציאל הטמון בעיר, הייחודיות שלה והביקוש הגבוה לדיור: מהעיר, מהארץ ומהעולם כולו. אני שמח לחתום היום על שותפות משמעותית שתבנה את פרויקט הדגל בעיר ירושלים להתחדשות עירונית. הפרויקט צפוי לשנות את חיי בעלי הדירות הקיימים ולהוות מוקד משיכה משמעותי לרוכשים חדשים".

מחברת קדמת היובל נמסר: "חברת קדמת היובל החלה לקדם את הפרויקט מתחילת הדרך ותמשיך ללוות את הפרויקט עד לסיום בנייתו וקבלת המפתח וכניסה לדירה החדשה. חברת קדמת היובל שומרת על קשר רציף לאורך כל התהליך עם הדיירים, בהתאם להסכמות. חשוב להדגיש כי החברה מתייחסת לדיירים כשותפים מלאים להצלחת הפרויקט. אנו מברכים על ההסכם עם חברת אפריקה ישראל".