באורמת מנצלים את העלייה במניה: החברה יוצאת לגיוס של כ-324 מיליון דולר

המניות שיונפקו יהוו כ-7.5%-8.5% מהון המניות של אורמת לאחר ההנפקה • החברה תוכל לגייס סכום של כ-324 מיליון דולר, או כ-372 מיליון דולר בהנחה שהחתמים יממשו את האופציה לרכוש מניות נוספות • החתמים המלווים את אורמת הם ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה ולצידם UBS

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

לאחר עלייה של כמעט 50% במניית אורמת מאז השפל השנתי אליו הגיעה בספטמבר, בחברה מנצלים את המומנטום החיובי ויוצאים לגיוס הון. החברה, הפועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, נסחרת בשווי כ-4.2 מיליארד דולר בבורסות ניו יורק ותל אביב. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת אורמת מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-197 מיליון דולר. אורמת הודיעה על הגיוס המתוכנן אתמול (ב') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ובתגובה מנייתה נחלשה במסחר המאוחר בכ-4.5%.

אורמת , המנוהלת על-ידי דורון בלשר, תנפיק 4.15 מיליון מניות חדשות, ולחתמים בהנפקה תינתן אפשרות לרכוש עוד כ-623 אלף מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. לפי המחיר במסחר המאוחר, 78 דולר, החברה תוכל לגייס סכום של כ-324 מיליון דולר, או כ-372 מיליון דולר בהנחה שהחתמים יממשו את האופציה לרכוש מניות נוספות. המניות שיונפקו יהוו כ-7.5%-8.5% מהון המניות של החברה לאחר ההנפקה. החתמים המלווים את אורמת הם ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה ולצידם UBS.

בחודשים האחרונים, על רקע התנאים החיוביים בשוק והתאוששות מחירי המניות לאחר תקופה קצרה של שפל בשל משבר הקורונה, חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט גייסו מעל 3 מיליארד דולר בהנפקות של מניות ושל אג"ח להמרה.

אורמת מייעדת את הכסף שיגויס בהנפקה לצרכים עסקיים כלליים, כולל הון חוזר והוצאות הוניות, וכן רכישות פוטנציאליות של עסקים, טכנולוגיות או נכסים משלימים. לפני חמישה חודשים סכום של מיליארד שקל (כ-290 מיליון דולר) בהנפקת איגרות חוב בתל אביב. הנפקת האג"ח (בדירוג ilAA מינוס של S&P מעלות) זכתה לביקושים גבוהים. חלק מהגיוס יועד אז לרכישת מתקן אגירת האנרגיה Pomona שבקליפורניה, תמורת 43.9 מיליון דולר.

תחום אגירת האנרגיה הוא תחום שצומח במהירות ואורמת נכנסה אליו בשנים האחרונות, כאשר ברבעון השלישי של השנה הכנסות החברה מתחום האגירה ושירותי הניהול צמח ב-62.5% לעומת הרבעון המקביל ל-5.7 מיליון דולר, עם רווח גולמי חיובי, בניגוד לרבעונים קודמים. בסך הכול הסתכמו הכנסות אורמת ברבעון השלישי ב-159 מיליון דולר, ירידה של 6.8%, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-15.7 מיליון דולר. אורמת מצפה לסיים את השנה עם הכנסות של 707-717 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 417-425 מיליון דולר.

בשבוע שעבר אורמת הודיעה על חזרה לפעילות של תחנת הכוח פונה בהוואי, שהייתה מושבתת במשך שנתיים וחצי מאז שהר געש התפרץ באזור. החזרה לפעילות הייתה צפויה ואורמת כללה את התחנה בתחזית ההכנסות השנתית המעודכנת שלה.

בעלת המניות הגדולה באורמת היא החברה היפנית Orix שמחזיקה ב-22.1% מהמניות. בעלת מניות בולטת נוספת היא חברת ניהול ההשקעות בלקרוק, שלפי דיווח מעודכן רכשה בחודשים האחרונים מניות נוספות ועלתה מהחזקה של 7% באפריל ל-10.3% בסוף אוקטובר, כלומר בחצי השנה האחרונה בלקרוק רכשה מניות אורמת בתמורה כוללת של למעלה מ-100 מיליון דולר.