הליך מינוי הדירקטורים בקבוצת כלל ביטוח: מלמעלה מ-70 יצאו שישה

ועדת האיתור להמלצה על המועמדים לתפקיד דירקטורים בכלל החזקות ביטוח צירפה אליה כמשקיף את צבי זיו • הוועדה תמליץ לבעלי המניות על המועמדים "בשים לב לצרכי הדירקטוריון", כשחמישה מהם יוכלו לשמש כיו"ר הקבוע של הקבוצה

אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי
אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי

מלמעלה מ-70 מועמדים לתפקיד דירקטור בכלל החזקות ביטוח, מטעם עצמם או מטעם בעלי המניות, ימונו בעוד מספר חודשים שישה חברים לדירקטוריון הקבוצה, שלפחות שלושה מהם יהיו חדשים. את הבחירה בהם יעשו בעלי המניות בהליך בחירת הדירקטורים הראשון בחברה ככזו שאין בה גרעין שליטה, ולאחר הסערה שפקדה אותה השנה ושהביאה כבר לפרישת יו"ר החברה הקודם דני נוה.

על פי הודעת החברה ועדת האיתור שמינה דירקטוריון כלל החזקות כולל את הדח"צים סמי מועלם ופרופ' יוסי יגיל ואת מלי מרגליות היו"רית הזמנית של הקבוצה. בנוסף, הוועדה צירפה כמשקיף את צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים וגם חבר בוועדה למינוי דירקטורים בכלל ביטוח בתקופת הנאמנות למניות השליטה, שבראשה עמדה השופטת בדימוס שרה גדות.

כלל ביטוח כבר פרסמה קול קורא שבעקבותיו הוצעו לה למעלה מ-70 איש, שחלקם הוצע על ידי בעלי מניות שמחזיקים ביותר מ-1% כל אחד בחברה. עתה, כך מפרטת כלל ביטוח, "בימים אלה בוחנת ועדת איתור את המועמדויות שהוגשו, בשים לב לצרכי הדירקטוריון כפי שהוגדרו, מקיימת הליך בחירה ותעביר את המלצותיה לדירקטוריון". במסגרת זו נפגשה ועדת האיתור עם בעלי מניות בחברה, שמחזיקים יותר מ-1% ושאינם גופים מוסדיים. להיבט זה היה חלק ניכר בדוח הבדיקה שנעשה בכלל חברה לביטוח בחודשים האחרונים, ושנערך על ידי השופט בדימוס יורם דנציגר ובעידוד רשות שוק ההון.

בכוונת הדירקטוריון להביא את מספר החברים בו לשמונה בתום האסיפה הכללית החדשה. כיום יש בדירקטוריון חמישה חברים כך שמדובר בבחירה בלפחות שלושה מועמדים חדשים.

עם זאת, שלושה מקרב חברי הדירקטוריון הנוכחיים גם יועמדו לבחירה כך שבפועל ייבחרו לדירקטוריון שישה חברים, שמתוכם חמישה יהיו דירקטורים רגילים - שיהיו הפוטנציאל שמתוכו ייבחר היו"ר הקבוע של החברה. עוד מפרטת החברה כי במאי הקרוב יסיים הדח"צ יגיל את מלוא כהונותיו כדח"צ בחברה ואז מספר חברי הדירקטוריון יפחת לשבעה.

הדירקטוריון אמור למנות 8 חברים אחרי האסיפה כשהוא אמור לשבת ל-7 כשיוסי יגיל יסיים את כהונתו בעוד מספר חודשים, בתום מלוא כהונותיו כדח"צ. זה אומר שהדירקטוריון היום 5 וצריך שלושה בשלב המיידי ואחרי זה ירדו לשבעה עם הליכתו של יגיל. כמו כן, לאחר הבחירה יסווגו כנראה חלק מהדירקטורים החדשים כבלתי תלויים על מנת שלא יהיה רוב לדירקטורים רגילים, דבר שחשוב במקרה של כלל ביטוח יותר מאשר במקרים אחרים משום שמדובר בחברת הביטוח הראשונה והיחידה שאין בה גרעין שליטה.

מבחינתם גורמים בסביבת החברה מדובר ברשימה גדולה שכוללת מספר גבוה של מועמדים בעלי שיעור קומה מקצועי, ועם ניסיון בדירקטוריונים, בביטוח, בפיננסים ועוד.

החברה מסתייעת בחברת "משאבי אנוש" על מנת לנהל את הליך הבחירה בדירקטורים, כמו גם בייעוץ משפטי חיצוני על ידי עו"ד עופר חנוך ממשרד GKH גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות'.

בין השמות שהוזכרו עד כה כמועמדים לתפקיד דירקטור בכלל החזקות ביטוח נזכרו שמותיהם של אייל לפידות לשעבר מנכ"ל הפניקס ועורכי הדין מיה ליקוורניק וחיים סאמט, שלכאורה הוצעו על ידי בעלי מניות בחברה. נזכיר כי לפידות מחזיק קצת פחות מ-5% ממניות כלל ביטוח.

הליך מינוי הדירקטורים בחברה הבת המרכזית של הקבוצה, כלל חברה לביטוח, יהיה מורכב בהרבה כששם תוביל את המהלך ועדה למינוי דירקטורים בחברת ביטוח ללא גרעין שליטה שפועלת בכפוף לרשות שוק ההון ושמובלת על ידי השופט בדימוס ספי אלון. המועד להליך זה עדיין לא ידוע, כשהוועדה האמורה תמליץ ובעלי המניות של כלל החזקות ביטוח, החברה האם, יידרשו להכריע, כשברקת ירד לאחרונה התנגדותו לכפילות של חברי בדירקטוריון החברה האם לצד דירקטוריון החברה הבת. מנכ"ל כלל החזקות ביטוח וכלל חברה לביטוח הוא יורם נוה.