לקראת הדיון מחר: אלשטיין משפר את הצעתו לרכישת השליטה בדסק"ש

מההצעה המעודכנת עולה כי אלשטיין מתחייב להגדיל את הערבויות שהעמיד לרכישת המניות ל-400 מ' ש' אם יוחלט על זכייתו • מחר ייערך דיון בביהמ"ש על מכירת מניות השליטה בדסק"ש • מהדיווחים לבורסה עולה כי הצעתו של אלשטיין גבוהה מהצעתה של מגה אור ב-70 עד 160 מיליון ש'

אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

איש העסקים אדוארדו אלשטיין משפר את הצעתו לרכישת מניות השליטה בחברת דיסקונט השקעות, וזאת יום אחד בלבד לפני הדיון בבית המשפט על מכירת המניות למגה אור ושותפיה. מההצעה המעודכנת עולה כי אלשטיין מתחייב להגדיל את הערבויות שהעמיד לרכישת המניות ל-400 מיליון שקל אם יוחלט על זכייתו ואף להעלות את הצעתו בעוד 44 מיליון שקל. 

על-פי הצעתו הקודמת התחייב אלשטיין לרכוש כ-70% ממניות דסק"ש (מניות השליטה) בתמורה לסכום של 1.028 מיליארד שקל, והעמיד לשם כך ערבות בנקאית של 154.3 מיליון שקל. בנוסף התחייב אלשטיין להעניק אופציה שתחייב אותו לרכוש בתום שנתיים מיום העסקה עוד 12% ממניות דסק"ש (המניות הנוספות) בתמורה לסכום של 128 מיליון שקל.

כעת מתחייב אלשטיין כי בתוך ארבעה ימים מהודעת כונסי הנכסים למניות השליטה, על החלטתם לבחור בהצעתו, הוא יעמיד לטובתם ערבות נוספת על סך של 184.94 מיליון שקל. בנוסף מציע אלשטיין לרכוש את מניות דסק"ש הנוספות (12%) בתמורה לסכום של 172 מיליון שקל, שישולם להם בתום שמונה חודשים ממועד אישור בית המשפט להצעה העדכנית.

לצורך הבטחת תשלום זה, מציע אלשטיין להעמיד לנאמן אי.די.בי (המשמש ככונס הנכסים למניות אלה) ערבות בנקאית על סך של 60.76 מיליון שקל.

מהדיווחים לבורסה ולביהמ"ש עולה עוד, כי פרופסור אשר בלס הגיש לעו"ד בנקל חוות דעת ממנה עולה שהצעתו של אלשטיין גבוהה מהצעתה של מגה אור ב-70 עד 160 מיליון שקל.

אלשטיין, שהגיש את הצעתו בעצמו ובאמצעות חברת יד לויים שבבעלותו, מציין כי למיטב ידיעתו, בעלי המניות הפוטנציאליים הנוספים בחברת יד לויים (ככל שיצטרפו כאלה) לא ימנעו את קבלת אישור רשות התחרות ואת קבלת אישור משרד התקשורת להצעה.

עוד מציין אלשטיין כי ככל שישתנה הרכב בעלי המניות בחברת יד לויים עד למועד השלמת הרכישה, הוא מתחייב לעשות כמיטב יכולתו על-מנת להישאר בעל המניות הגדול ביותר ביד לויים.

רשימת המשקיעים אשר ייקחו חלק עם אלשטיין ברכישת השליטה בדסק"ש (בין אם במסגרת יד לויים ובין אם בדרך אחרת) תועבר לבית המשפט במועד הדיון שיתקיים בעניין אישור ההצעה בבית המשפט, אולם לרוכשים תעמוד הזכות להוסיף או לגרוע משקיעים מהרשימה עד מועד ההשלמה.

מגה אור הציעה כ-1.1 מיליארד שקל

אלשטיין איבד את השליטה בדסק"ש בסוף חודש ספטמבר, לאחר שחברת אי.די.בי בה שלט הוכרזה כחברה חדלת פירעון ומונה לה נאמן - עו"ד אופיר נאור. במקביל, מונה כונסים לנכסים המרכזיים שהיו משועבדים לטובת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי. עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני מונו ככונסים ל-70% ממניות דסק"ש המשועבדות למחזיקי אג"ח י"ד ואילו עוה"ד עדי פיגל ודוד פרץ מונו ככונסים ל-5% ממניות כלל ביטוח המשועבדות למחזיקי אג"ח ט"ו.

בחודש האחרון מנהלים הכונסים ונאמן אי.די.בי הליך למכירת 82% ממניות דסק"ש, שבו התחרה אלשטיין עם חברת מג אור, בשליטת צחי נחמיאס. מוקדם יותר החודש בחרו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי ברוב של יותר מ-90% את הצעתה של מגה אור ובהמשך הגישו כונסי הנכסים לביהמ"ש בקשה לאשר את המכירה.

מגה אור הציעה לרכוש 82% ממניות דסק"ש בתמורה לסכום של 1.1145 מיליארד שקל והעמידה לטובת הצעתה ערבויות בהתאם לדרישות הכונסים. בנוסף, הציעה מגה אור לרכוש רק 35% מהמניות, במקרה שמחזיקי האג"ח יעדיפו תמורה במניות דסק"ש על פני תמורה במזומן.

מחר יתקיים דיון בנושא אישור המכירה למגה אור, לאחר שאלשטיין עצמו הגיש את התנגדותו למכירה בטענה כי היא אינה חוקית מאחר שרכישת דסק"ש בידי מגה אור מפרה את הוראות חוק הריכוזיות. אלשטיין גם ביקש כי ביהמ"ש יורה על התייצבותו לדיון של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אולם השופט חגי ברנר דחה את בקשתו.

בהחלטתו כתב השופט ברנר: "ראשית הבקשה מניחה מראש את הטעון עדיין קביעה משפטית, קרי, את חוקיותה של הצעת מגה אור. שנית, אם היועץ המשפטי לממשלה יגיע למסקנה כי התייצבותו אכן דרושה, חזקה עליו יעשה שימוש בסמכותו להתייצב לדיון. משכך, הבקשה נדחית". את התגובה לביהמ"ש ואת הבקשה לזימון היועמ"ש הגישו בשמו של אלשטיין באי כוחו, עוה"ד יוסי בנקל, אמיר פרנקל ולידר קופרשמידט ממשרד שבלת ושות'.