רה"מ וביידן שוחחו הערב; השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב

השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל

ג'ו ביידן ורעייתו בביקורו הרשמי בישראל ב-2016 / צילום: Heidi Levine, Associated Press
ג'ו ביידן ורעייתו בביקורו הרשמי בישראל ב-2016 / צילום: Heidi Levine, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב שיחה שהוגדרה "חמה" עם הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן. בהודעת לשכת ראש הממשלה הוגדר ביידן "הנשיא הנבחר" לאחר שאמש ראש הממשלה השתמש בביטוי "האמור להתמנות לנשיא". בהודעה נאמר כי ביידן חזר על מחויבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה ונתניהו אמר שהקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה.

השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל.

הודעת נתניהו פורסמה דקות לאחר פרסום הודעת נשיא המדינה ריבלין על שיחת הברכה עם ביידן.

היחסים בין ישראל לארצות הברית יהיו מן הסתם שונים במידה לא קטנה מאלה שהיו עם הנשיא טראמפ וצוותו, ביחס האמריקני לסוגיות כמו ההתנחלויות, איראן ובעיקר הרשות הפלסטינית. נתניהו נחשב כבעל קשרים טובים במיוחד עם המפלגה הרפובליקנית אבל שמר על קשרים הדוקים גם עם חברי קונגרס ובכירים במפלגה הדמוקרטית ואת ביידן הוא מכיר היטב מימי שירותו כשגריר באו"ם, ובכהונותיו כראש ממשלה.

לשכת ביידן לא הודיעה על קיום השיחות עם ריבלין ונתניהו, ובכיר במפלגה הדמוקרטית אמר לסוכנות איי פי כי ביידן יעדיף שלא להציב אמירות בנושאי מדיניות, ובעיקר מדיניות חוץ, עד אשר יגבש את הרכב ממשלתו ובעיקר איוש מזכיר המדינה - כשהמועמדת העיקרית לתפקיד היא סוזן רייס, שהייתה השגרירה באום והיועצת לבטחון לאומי בעידן אובמה.