ותודה לטסלה: אלון מאסק הפך לאדם השלישי העשיר ביותר בעולם

הזינוק במניית טסלה בשל כניסתה הצפויה למדד S&P 500 הקפיץ את הונו של מאסק לכ-110 מיליארד דולר • מארק צוקרברג ירד למקום הרביעי ברשימה עם הון שמוערך ב-104 מיליארד דולר

אלון מאסק / צילום: Patrick Pleul, Associated Press
אלון מאסק / צילום: Patrick Pleul, Associated Press

הזינוק במניית טסלה  בעקבות כניסתה הצפויה למדד S&P 500 הפך את אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברה, לאדם השלישי העשיר ביותר בעולם. בכך, הוא דחף את מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג למקום הרביעי ברשימה.

לפי "Bloomberg Billionaires Index", הונו של מאסק (49) מוערך כעת בכ-110 מיליארד דולר, בעוד שהונו של צוקרברג עומד על 104 מיליארד דולר. במקום השני ברשימה נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם 129 מיליארד דולר והאיש העשיר בעולם הוא מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס עם 185 מיליארד דולר. 

מניית טסלה זינקה אתמול ב-8.2% לאחר שמדדי S&P דאו ג'ונס הודיעו ביום שני האחרון שהחברה תתחיל להיכלל במדד החל מ־21 בדצמבר. הזינוק במניה הגדיל את הונו של מאסק ב-7.6 מיליארד דולר, והביא אותו למקום השלישי בעשירי העולם. 

שווי השוק של טסלה עומד כעת על 418 מיליארד דולר, לאחר שמתחילת השנה זינקה המניה ביותר מ-400%. לפי "בלומברג", הונו האישי של מאסק גדל ב-82.2 מיליארד דולר השנה - הזינוק הגדול ביותר מבין 500 עשירי העולם. 

כניסה למדד S&P 500 היא ציון הדרך האחרון עבור החברה, אשר בניגוד לתחזיות רבות נסקה בשנה האחרונה למרות מגפת הקורונה. מאסק עצמו הודיע שיצא חיובי בבדיקה לנגיף בשבוע שעבר. ביום שני אמר בטוויטר שאין לו תסמינים אך הוא סובל מעייפות.